استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون تنها از یک دهم ظرفیت معادن خراسان جنوبی استفاده شده است.

جواد قناعت  در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال کشور گفت: با وجود همه اقداماتی که تاکنون انجام شده، تنها از یک دهم ظرفیت معادن خراسان جنوبی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه استعداد ایجاد شهرک‌های طلا، مس و…در استان وجود دارد، افزود: زیرساخت‌های لازم برای بهره برداری از معادن در استان وجود ندارد و به همین دلیل سرمایه گذاران هم نمی‌توانند در این خصوص در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه معادن موجود در خراسان جنوبی می‌توانند به تنهایی این استان را آباد کنند، خاطر نشان کرد: اگر محدودیت‌های قانونی در این خصوص برداشته شود، شاهد جهش خوبی در استان در این زمینه خواهیم بود اما در حال حاضر حرکت ما در این زمینه کند و لاک پشتی است.

استاندار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نظر نرخ رشد اقتصادی از استان‌های پایین است، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های موجود در خراسان جنوبی، اتکای جدی به منابع دولتی است.

قناعت متذکر شد: فوتبال در جهان امروز به موضوعی اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است که بر روح و روان افراد تأثیر بسیاری می‌گذارد.

به گفته وی با توجه به محرومیت‌های موجود در استان، حامیانی که از رشته‌های ورزشی حمایت کنند، در استان وجود ندارند و اگر هم باشند، با انبوهی از درخواست‌ها برای کمک مواجه هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور