رئیس فدراسیون فوتبال گفت: استعدادیابی به جد در استان‌ها دنبال می‌شود و برنامه‌ریزی ما این است که در زمینه استعدادیابی جزو کشورهای اول دنیا باشیم.

 مهدی تاج در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان خراسان جنوبی گفت: در زمینه فوتبال ساحلی جزو برترین‌های جهان هستیم و ایران یکی از با استعدادترین کشورها در فوتبال جوانان است که در این زمینه باید مرحله استعدادیابی منطقه‌ای برگزار شود تا تیم‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: مجوز هرگونه فعالیت فوتبالی براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به عهده هیات‌های فوتبال و فدراسیون فوتبال است البته ما با دانشگاه‌ها، تشکل‌های کارگری و روستایی تعامل داریم ولی فعالیت فوتبالی در استان برعهده هیات فوتبال است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها گفت: گردش مالی باشگاه‌های کشور را محدود کردیم اما نمی‌خواهیم سفره فوتبال را محدود کنیم چرا که سفره فوتبال خودش کوچک گرفته‌ شده‌ و با توجه به هزینه‌ها تصمیم داریم با سرعت از این مسائل عبور کنیم.

وی بیان کرد: هر باشگاه بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بیشتر نمی‌تواند هزینه کند چون اگر این اقدام صورت نگیرد بدهی‌های باشگاه‌ها بسیار زیاد و پرونده‌هایی تشکیل می‌شود و شاید منجر به مجوز حرفه‌ای نشود.

تاج افزود: فوتبال از ورزش‌های موثر است و در کشورها میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند پس باید به این ورزش توجه ویژه شود.

وی گفت: در بازدید میدانی که داشتیم، استعدادیابی خوبی در خراسان جنوبی صورت گرفته و کارهای خوبی را دیدم که مطمئنم از بین این افراد ورزشکاران بزرگی بلند خواهند شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در خراسان جنوبی تیمی در سطح برتر وجود ندارد اما همین نونهالان و نوجوانان روزی از بهترین‌های ایران خواهند بود.

وی گفت: باید به سمت استعدادیابی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در استان بروید، ایران آن قدر پهناور است که بتوانیم استعدادهای خوب را حتی در این منطقه شناسایی کنیم.

تاج با اشاره به گنجاندن حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی در لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: این موضوع اتفاق بزرگی بود که رقم خورد.

وی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی به خصوص در زمینه معادن در زمینه توسعه فوتبال از محل مسئولیت اجتماعی معادن با استاندار خراسان جنوبی صحبت خواهم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: مسئولیت مستقیم ساختن باشگاه برعهده فدراسیون فوتبال نیست اما در زمینه داوری کمک لازم را خواهیم داشت هرچند داوری کشور سهمیه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: باید تلاش ما این باشد که بهترین داورها را با توجه به حضور بانوان در باشگاه‌ها انتخاب کنیم چرا که با توجه به حضور بانوان اگر داور دچار خطا شود، خوب نیست.

تاج با بیان اینکه باید در زمینه ورزش بانوان کار جدی انجام و آن را در سطح ملی گسترش دهیم گفت: ورزش کردن بانوان به عنوان ۵۰ درصد جمعیت جامعه خیلی مهم است که در خراسان جنوبی هم باید این موضوع را به جد دنبال کرد.

وی با تاکید بر ترویج فوتبال ساحلی با توجه به هزینه‌های پایین این ورزش در استان‌ها به خصوص استان‌های کویری افزود: به عنوان مثال فوتبالیست‌های ساحلی یزد قوی ظاهر شدند و برخی از آنان برترین‌های دنیا هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خراسان جنوبی هم می‌تواند در زمینه فوتبال ساحلی ورود جدی داشته باشد و باید تیم قوی در سطح کشور داشته باشید.

وی با بیان اینکه درآمد هیات فوتبال در استان یک مولفه اصلی است افزود: ما هم باید کمک کنیم و استان‌ در حد بضاعت خود کمک کند تا با تامین مالی زمینه برای توسعه ورزش فوتبال در خراسان جنوبی فراهم شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور