معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: روابط عمومی نه بخش توجیه گر، بلکه تبیین کننده و آگاهی بخش هر سازمان است.

 ناصر خوش خبر در هجدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی ، ابتدا ضمن قدردانی از مردم خراسان جنوبی درخصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مراسم شب های قدر، عنوان کرد: درخشش استان در مقابله با ویروس کرونا، نتیجه تلاش مومنانه گروه درمانی، همراهی مردم و کوشش های بی منت مسئولان است.
وی در ادامه هفته روابط عمومی و روز جهانی ارتباطات را تبریک گفته و اضافه کرد: روابط عمومی ها، افرادی هستند که با ارتباط گیری درست و صحیح با جامعه نقش دستگاه ها، عملکرد و اقداماتشان را به نحوی شایسته، معرفی و در راستای اعتماد سازی فعالیت می کنند. وی با بیان این که مدیران دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت روابط عمومی ها استفاده مطلوب را داشته باشند تا این افراد به عنوان پرچم داران هر نهاد، در راستای شفاف سازی، بیش از پیش موفق عمل کنند، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید از استقلال لازم برخوردار باشند تا نتیجه تلاش های سازمان را به درستی به عموم مردم منتقل کرده و با اقبال عمومی در جامعه مواجه شوند. رئیس شورای اطلاع رسانی استان، با تاکید بر این که تقویت روابط عمومی‌ها و آموزش آن ها بایستی جزو برنامه های سالانه هر سازمان یا اداره باشد، ادامه داد: بر اساس برداشت غلط، بسیاری ، روابط عمومی را بخش تبلیغاتی دستگاه اجرایی می دانند، این درحالیست که آگاهی بخشی، انتقال درست عملکردهای سازمانی و دفاع منطقی از آن ، جزو وظایف اصلی روابط عمومی است. خوش خبر افزود: امیدواریم زمانی برسد که تمامی اطلاع رسانی ها از مجاری روابط عمومی انجام گرفته و با برقراری ارتباط بین روابط عمومی ها و رسانه ها، عملکرد دستگاه ها به نحو شایسته ای معرفی گردد.
وی به موارد مطرح شده در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شامل آموزش روابط عمومی ها در سطوح مختلف، حمایت بودجه ای و مالی از برنامه های روابط عمومی ها، ایجاد بستر لازم برای فعالیت روابط عمومی ها در فضای مجازی اشاره کرد. خوش خبر در بخش دیگری از سخنانشان به برنامه های روز قدس امسال اشاره و افزود: برنامه سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده و پخش تلویزیونی ساعت ۱۲ روز جمعه ۲ خرداد ماه برگزار می گردد. همچنین بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، در هیچ نقطه از کشور راهپیمایی روز قدس را نخواهیم داشت.
وی در ادامه سیاست اصلی را رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و بیان نمود: نیاز است در تمامی مناسبت ها، برنامه ها و دید و بازدیدهای ضروری، پروتکل های بهداشتی رعایت گردد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواستار بروز رسانی نحوه اطلاع رسانی پروتکل های بهداشتی توسط کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان شد و افزود: در این راستا از ظرفیت شخصیت های متخصص استفاده گردد. خوش خبر با بیان این که کاهش موارد مبتلایان به کرونا در استان نباید از میزان حساسیت مردم کم کند، تصریح نمود: مردم مطلع باشند این کاهش، حاصل رعایت موارد بهداشتی است و در صورت عدم رعایت آن شاهد رشد موارد مبتلایان خواهیم بود.
گفتنی است سایر اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند.

شایان ذکر است در پایان جلسه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مورد قدردانی قرار گرفت.