علی اکبر رحیمی در جلسه هم افزایی دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، اظهار داشت: طبس یک شهرستان کاملا فرهنگی است و مردمانی مومن و متدین دارد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم کارهای فرهنگی خوبی در طبس شروع شده است، افزود: یکی از کارها این بود که حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان را جهت حفظ قرآن کریم دعوت کردیم.

 

وی ادامه داد: بازخورد خوبی این کار فرهنگی در طبس داشته است و سبب شد تا در اغتشاشات سال گذشته مورد خاصی در این شهرستان نداشته باشیم.

 

رحیمی با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) بسیار فعال است، افزود: هفته ای دو بار خادمان و مبلغان این آستان مقدس در مدارس طبس حضور می یابند که تاکنون بازخوردهای خوبی داشته است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به اینکه ۱۰ کتابخانه در شهرستان طبس وجود دارد، افزود: سه کتابخانه در روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دایر است و یکی از این کتابخانه ها هنوز تکمیل نشده در حالی که از سال ۹۲ عملیات احداث آن آغاز شده است.

 

وی در ادامه گفت: کتابخانه روستای هودر نیز از سال ۹۴ با ۲۰۰ مترمربع آغاز شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است و روستای کریت با استفاده از ظرفیت های معادن توانستیم ۴۰۰ مترمربع بحث احداث کتابخانه را آغاز کردیم که امیدواریم حمایت شود.

 

رحیمی به کتابخانه مرکزی طبس اشاره کرد و گفت: ساختمان این کتابخانه مربوط به سال ۱۳۱۳ است و در زلزله ۵۷ بازسازی شده و ۵۰۰ مترمربع است که نیاز به بازسازی مجدد دارد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در پایان بیان داشت: با توجه به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طبس به دنبال تاسیس کتابخانه هستیم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور