مسئول بسیج اساتید استان خراسان جنوبی گفت: تدوین بسته‌های سیاستی توسط اساتید بسیجی برای ارتقای نظام حکمرانی از اقدامات این مجموعه بوده و تاکنون چهار بسته سیاستی در استان تهیه شده است.

 سید جواد حسینی‌ واشاندر نشست جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید که همزمان با سراسر کشور در تالار ولایت این دانشگاه برگزار شد، افزود: چهار بسته سیاستی در حوزه محصولات مزیت‌دار کشاورزی استان، گوهر سنگ، فرآوری زرشک و بسته سیاستی جایگاه بانوان در اسناد بالادستی به همت بسیج اساتید استان تهیه شد و در اختیار سازمان بسیج اساتید کشور برای ارسال به وزارتخانه‌ها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته نیز استان ما در تهیه بسته‌های سیاستی مقام‌های اول و دوم را کسب کرده است.

مسئول بسیج اساتید استان خراسان جنوبی گفت: از دیگر فعالیت‌های معاونت امور بانوان بسیج اساتید، راه‌اندازی مجله علمی پژوهشی در حوزه بانون و خانواده است همچنین کرسی‌های آزاداندیشی و علمی ترویجی در سطح استان برگزار و دانشگاه بیرجند از این نظر جزو سه دانشگاه ملی برتر در این حوزه شناخته شد.

وی به همکاری با دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی، بنیاد ملی نخبگان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت انجام فعالیت‌های آموزشی تبیینی و فرهنگی منعقد شده که اساتید بسیجی در این زمینه می‌توانند با سازمان بسیج اساتید همکاری فعالانه‌ای داشته باشند.

حسینی واشان از تمامی اساتید بسیجی دعوت کرد تا در جشنواره شهید رجایی شرکت کنند.

وی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج (۲۹ آبان تا پنجم آذر) گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام جبهه کفر متحد شده‌اند و در برابر یک نقطه بسیار محدود از نظر وسعت و متراکم ترین نقطه از لحاظ جمعیتی در حال جنگ هستند که به لطف خدا، غزه مظلوم توانسته است به خوبی بدرخشد.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی افزود: در جهان و کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا نیز شاهد هستیم که اولین‌ بار تظاهرات‌ چند صد هزار نفری یا میلیونی در حمایت از غزه برپا می‌شود و نشان دهنده آن است که جبهه مقاومت در عین مظلومیت توانسته نگاه و اندیشه خود را به کل جهان صادر کند.

وی گفت: نشست امروز با عنوان “نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور” همزمان در ۳۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود که در استان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند و شهرستان طبس به طور همزمان برگزار شد.

حسینی واشان اعلام کرد: در سال جاری بیش از ۱۰۰ کارگاه و دوره‌های جهاد تبیین و دوره‌های روشنگری با حضور اساتید بسیجی به عنوان شرکت کننده یا مدرس برگزار شده است همچنین اساتید بسیجی در برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، صدا و سیما و مساجد نقش پررنگی داشته‌اند.

بسیج اندیشه‌ جهانی است

رئیس دانشگاه بیرجند هم در این نشست گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده است و بیشترین شهدای دفاع مقدس به بسیج اختصاص دارد.

احمد لامعی گیو ادامه داد: بسیج دارای قابلیت‌هایی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی و علمی به عنوان مبنا و معیار سنجش قرار گیرد. بسیج اندیشه‌ای جهانی است و بسیاری از کشورها با افتخار از بسیج الگو گرفتند که از آن جمله حشدالشعبی عراق، حزب الله لبنان و در سوریه و دیگر کشورها الگویی از بسیج هستند.

وی گفت: بسیج در دو جبهه نظامی و دفاع از کیان جمهوری اسلامی و جهاد علمی حرکت می‌کند و آنچه مطالبه مقام معظم رهبری و همه دولتمردان بوده، ورود بسیج به جهاد علمی است.

رئیس دانشگاه بیرجند اضافه کرد: هنگامی که مدل‌های توسعه‌ کشورها را مرور می‌کنیم، در برهه و دوره‌ای کشورهایی که دارای ذخایر نفت و گاز بودند به عنوان کشورهای ثروتمند تلقی می‌شدند اما امروزه کشورهایی که دارای فناوری باشند به عنوان کشور مقتدر مطرح می‌شوند.

وی گفت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه دانشگاهی احیای تمدن اسلامی ایرانی است و بدون شک این تمدن در سایه علم گرایی و به تعبیر دیگر تقوا ایجاد می‌شود.

لامعی گیو افزود: اتاق‌های نظرپردازی یا آینده‌پژوهی و برخی از نظریه‌پردازان می‌گویند تمدن غرب رو به افول است و در آینده نزدیک در کمتر از ۵۰ سال ما شاهد شکل‌گیری تمدن اسلامی ایرانی باشیم.

وی گفت: در این مسیر علیرغم دشمنان جمهوری اسلامی، رقبای زیادی مانند کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، کره جنوبی و چین به دنبال تمدن سازی هستند که امیدواریم در سایه پروش اساتید و عالمان ربانی شاهد احیای تمدن اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی باشیم و این هدف مهم با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی تحقق خواهد یافت.

در ادامه حضار از طریق ویدئو کنفرانس در نشست ۳۰ هزار نفری بسیج اساتید کشور شرکت کردند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور