#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی گفت: پلاک‌های غیربومی ساکن در شهرهای نارنجی برای تردد در خارج از شهر نیاز به اخذ مجوز تردد از فرمانداری دارند.

سرهنگ علیرضا عباسیافزود: اگر قبلا از فرمانداری مجوز دریافت شده در مدت اجرای طرح ممنوعیتی برای تردد ندارند اما اگر مجوزی دریافت نکرده‌اند امکان تردد آنها وجود ندارد و مشمول جریمه می‌شود.

وی گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تردد بین شهرهای قرمز به نارنجی و نارنجی به نارنجی ممنوع است لذا شهروندان با خودرو پلاک غیربومی که ساکن شهرهای استان هستند این موضوع را مد نظر قرار دهند.

رییس پلیس راهور خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دوربین‌های جاده‌ای این قبیل ترددها را ثبت کرده و مشمول جریمه می‌شود اضافه کرد: خودروهایی که مجوز از فرمانداری داشته اما از سوی دوربین‌های ثبت تخلف جریمه شده باشند باید به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند تا با بررسی موضوع در کمیسیون رسیدگی مساعدت انجام شود.

وی با اشاره به جریمه یک میلیون تومانی ۵۷ راننده متخلف در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از آغاز اعمال محدودیت‌ها در اول آذر ماه تا اول هفته جاری از ورود بیش از ۱۱ هزار و ۲۲۳ خودرو به داخل شهرها جلوگیری شده است.

سرهنگ عباسی با بیان اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ فرد متخلف در ترددهای شبانه اعمال قانون شدند گفت: در این مدت همچنین ۱۴ هزار و ۷۰۰ پیامک برای رانندگان متخلف ارسال شده است.

وی عنوان کرد: در ترددهای شبانه و با ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب به ویژه در مرکز استان ۹۲ درصد کاهش ترددها را شاهد بودیم.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها همزمان با سراسر کشور از اول آذر در خراسان جنوبی آغاز شد و متناسب با وضعیت بیماری در هر شهر و رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد ادامه دارد.

با اعمال محدودیت‌هایی که از ۵ آبان در کشور اعمال شد و با تشدید محدودیت‌ها از اول آذر اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به بالای ۹۰ درصد رسیده و تعداد شهرهای قرمز از ۳۴ شهر به ۱۲ شهر کاهش یافته و روند ابتلا و مرگ ناشی از کرونا نیز در کشور نزولی است.