معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در سطح کشور اجرا می‌شود که سهم خراسان جنوبی از این طرح ۸۵ میلیارد تومان است.

 علیرضا عباس‌زاده  در نشست شورای اداری استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: اجرای این طرح تا چند روز آینده در استان آغاز می‌شود و طی ۲ سال باید این زیرساخت مهم و تاثیرگذار در رونق اقتصادی انجام شود.

وی افزود: جذب اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌های اجرایی نیز مهم است و تا ۳۱ شهریور برای دستگاه‌های اجرایی مهلت تعیین شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه درصد جذب برخی دستگاه‌ها پایین است گفت: یکی از موضوعات مهم جذب به موقع اعتبارات بوده تا در روزهای پایانی مشکلاتی ایجاد نشود لذا بیش از هزار میلیارد تومان در حساب دستگاه‌های اجرایی است که باید زودتر تعیین تکلیف و جذب شود.

وی گفت: عملیات اجرایی چند پروژه مهم در حوزه‌های زیرساختی استان از جمله طرح راه آهن بیرجند – قاین – یونسی، خط انتقال گاز از زابل به سمت سربیشه، خط انتقال فرآورده‌های نفتی و انتقال آب دریای عمان به استان با حضور مهمانان ویژه در آینده نزدیک شروع می‌شود.

عباس‌زاده ادامه داد: طرح‌های خوبی در بخش‌های توسعه استان وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های خود را جمع‌بندی و برای هفته دولت آماده کنند.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید وارد سامانه منتاک شوند و اطلاعات پروژه‌های خود را وارد کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: این استان همواره در بازسازی عتبات عالیات پیشتاز بوده است.

موسی جوینده افزود: سرانه کمک هر فرد به عتبات عالیات در کشور چهار هزار تومان بوده اما در خراسان جنوبی این رقم به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر فرد رسیده لذا این فاصله معنادار قابل توجه است و باید قدردان محبت مردم استان در حوزه بازسازی عتبات عالیات باشیم.

وی با اشاره به مشارکت خراسان جنوبی در ساخت صحن امام محمد باقر (ع) گفت: تا امروز بخش قابل توجهی از سهم خراسان جنوبی تامین شده که نشان از عنایت مردم دارد و انتظار داریم که خانواده کارکنان دولت هم وارد میدان شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی که به همراه پنج استان دیگر معین ساخت صحن امام محمد باقر(ع) بوده رتبه اول را در کمک به این پروژه مهم داشته است.

وی همچنین اقدام استاندار در تقدیر از اهالی روستای برکوک شهرستان قاینات که بیشترین سهم را در کمک به عتبات عالیات داشتند، مشوقی برای دیگر روستاییان و مردم برشمرد.

امام جمعه فردوس هم در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر لزوم شناخت سیره امام رضا (ع) گفت: یکی از مواردی که در توسل به ائمه باید مد نظر قرار گیرد، نیازهای جامعه است.

حجت‌الاسلام محمد شاکری افزود: ظلم است به ائمه اطهار که آنها را برای خواست‌های کوچک صدا بزنیم لذا شفاعت همه افراد جامعه مهمترین درخواست از ائمه می‌تواند باشد.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که نیاز است در زمینه اخلاق مدیران به آن پرداخته شود نامه ۵۳ مالک اشتر است و باید دید چه میزان مدیران دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل ائمه اطهار (ع) را برای مسئله مدیریت باور دارند.

امام جمعه فردوس گفت: نحوه مدیریت رهبران دینی از موضوعات مهمی است که در جهاد تبیین باید به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: بررسی آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که هر جا روایات ائمه کنار گذاشته شده پرونده‌های دادگستری افزایش یافته لذا باید به عنوان مدیر مدبر که می‌تواند جامعه را مدیریت کند به سیره ائمه نگاه کرد.