#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: واریز تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در این استان آغاز و تاکنون ۵۰ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

غلامرضا اشرفی افزود: ۱۰ بانک عامل و موسسه برای پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تعیین شده است.

وی گفت: تاکنون ۳ هزار و ۷۹۷ پرونده به مبلغ بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال برای استفاده از تسهیلات خویش‌فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان خراسان جنوبی به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع تاکنون پنج هزار و ۲۹۳ نفر در ۱۴ رسته شغلی برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: سهم استان در تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا ۲۶۸ میلیارد تومان است هرچند روند ثبت‌نام از هفته گذشته رو به رشد بوده اما تعداد افراد مشمول ثبت‌نام شده، پایین است.

وی گفت: هفته‌های اخیر هماهنگی‌های لازم برای ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان انجام شده است تا در این زمینه بتوانیم اقدام موثری برداریم.

اشرفی ادامه داد: در جلساتی که در استانداری برگزار شد با توجه به تاکیدات استاندار، مدیران بانک‌های عامل و موسسه‌ها نیز قول دادند در کمترین زمان ممکن تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان مشمول را پنجم مرداد ماه جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که برای برخی افراد هنگام ثبت‌نام ایجاد شده بود احتمال تمدید مجدد ثبت‌نام نیز وجود دارد.

وی افزود: تمامی فرایند ثبت‌نام تا مرحله قبل از پرداخت به صورت الکترونیک و از طریق سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: اختلالاتی که در ثبت‌نام سامانه کارا بوده است به حداقل رسیده اما افرادی که مراجعه می‌کنند نباید پوشش بیمه‌ای داشته باشند و باید همپوشانی آمار از طریق وزارتخانه‌های مربوطه انجام شود.

وی اظهار داشت: بخشی از رسته‌ها اعلام می‌کنند که قادر به ثبت‌نام در سامانه نیستند که باید لیست مشخصات کامل این افراد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود تا در سامانه کارا بارگذاری شود و بتوانند تاییده نهایی را دریافت کنند.

براساس شیوه‌نامه این تسهیلات برای واحدهای فعال ۱۲ میلیون تومان به ازای هر نفر، کسب و کارهایی که براساس پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان مسافربری خویش‌فرما ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نرخ سود این تسهیلات نیز ۱۲ درصد است که سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهرماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.