?استاندار خراسان جنوبی گفت: به همت شرکت گاز، بزرگترین پروژه گازرسانی کشور شامل افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۳۹ پروژه ، متعلق به استان ماست که به زودی به نتیجه می رسد.
معتمدیان با بیان این مطلب در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته شبکه خاوران خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۹ پروژه گازرسانی با اعتباری معادل ۵۷۸ میلیارد تومان در سطح استان آماده افتتاح و کلنگ زنی است.
?وی ادامه داد: از مجموع این پروژه ها، گازرسانی به ۱۸۲ روستا با هزینه کرد اعتباری به میزان ۱۵۸ میلیارد تومان و گازرسانی به ۵۲ واحد صنعتی با اعتبار هزینه شده ۹ میلیارد تومان آماده افتتاح است.
?به گفته وی؛ شرکت گاز برای آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳۳ روستا (۲۵۱ میلیارد تومان) و ۱۳۹ واحد صنعتی (۵۸ میلیارد تومان) و اجرای چندین پروژه از قبیل تقویت شبکه های قاینات، طبس و بیرجند اعلام آمادگی کرده است.
?استاندار متذکر شد: همه این پروژه ها، طی هفته های آینده به صورت متمرکز و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت، افتتاح و کلنگ زنی می شوند.
?معتمدیان در ادامه از برنامه استان برای گازرسانی به ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی گفت و تصریح نمود: شرکت گاز برای اجرای این پروژه ۹۱ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.
?وی سپس درخصوص مشکل پیش آمده در بحث توزیع گاز مایع گفت و خاطرنشان کرد : بخش عمده ای از مشکلاتی که طی سال های گذشته در این زمینه در کل کشور رخ می داد، به علت نبود آمار و اطلاعات درست بود لذا دولت برای سامان دهی این امر، طرح الکترونیکی فرآورده های نفتی را آغاز کزد.
?به گفته وی؛ این طرح در مراحل اول و دوم برای نفت سفید و نفت گاز بوده و الان در مرحله سوم، موضوع گاز مایع را در دستور کار قرار دارد.
?استاندار گفت: بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده، کلیه افرادی که در مناطق فاقد شبکه گاز سکونت دارند یا صنوفی که به گاز مایع احتیاج دارند می بایست تا اول شهریور در سامانه تجارت آسان ثبت نام می کردند.

?معتمدیان تأکید کرد:از مجموع ۳۹ هزار نفر جامعه هدف ما در بحث نیاز به گاز مایع، حدود ۲۵ هزار تفر ثبت نام کرده اند لذا از همه آنهایی که به گاز مایع نیاز دارند درخولست می شود به جهت ساماندهی شرایط به این سامانه مراجعه کرده ثبت نام نمایند.
?وی با تأکید بر اینکه ما در استان در بحث تأمین گاز مایع برای جامعه هدف مشکلی نداریم، متذکر شد:بخش عمده ای از مشکلات موجود، مربوط به رانندگانی است که نسبت به گاز سوز کردن خودروهای خود به شیوه غیر استاندارد و ناایمن اقدام نموده اند و به جهت تأمین گاز LPG به این کپسول ها نیاز دارند.
?به گفته وی؛ طبق ابلاغیه دولت به شرکت های پخش فرآورده های نفتی استان ها، همه خودروهای عمومی اعم از تاکسی ها و وانت بارها، ظرف یک هفته به صورت رایگان گازسوز می شوند و از امکانات استاندارد برخورداری از گاز CNG بهره مند می گردند.
?استاندار در پایان از دستور اکید خود به فرمانداران و مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان گفت و اظهار داشت: با وجود تعیین سهمیه ای به میزان ۴ کپسول برای هر خانوار، به فرمانداران تکلیف شده، درصورت نیاز خانواده ها در مناطق شهری و روستاهایی که به شبکه گاز متصل نیستند، سهمیه بیشتری توزیع شود.
?معتمدیان گفت:شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، مکلف به تأمین این نیاز می باشد.