مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در سومین مرحله ارسال تجهیزات، ۷۰۲ تبلت هوشمند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای استفاده دانش آموزان محروم به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال شد.

محمدعلی واقعی، امروز پنج شنبه ۲۳ بهمن به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: اهدای ۵ دستگاه خودرو، موتور خوردروها، دوربین عکاسی، چرخ خیاطی خانگی و صنعتی، درب های اوماتیک بازویی و برقی، انواع اتو و دریل ستونی مهم ترین این تجیزات هستند.

وی، ست اعلام حریق، ست هالتر، وزنه و دمبل، مجموعه کامل شستشوی انژکتور، جاروبرقی، مجموعه کامل شستشوی انژکتور، فربرقی، کیت استخراج DNA از بافت گیاهی، کیت کشت بافت گیاهی، شبیه ساز کنترل موتورهای AC و کیت استخراج پروتئین از مواد غذایی را از دیگر موارد اهدا شده دانست و تصریح کرد: این اقلام برای آموزش در کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و در آزمایشگاه‌های تکنولوژی آموزشی مدارس استان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دبیر شورای آموزش و پررش خراسان جنوبی با اشاره به هزینه کرد مبلغ یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان برای تأمین این تجهیزات، بیان کرد: چرخ گوشت، پلوپز، آمپلی فایر، میز نور طراحی، پیل سوختی میکروبی، جعبه فرمان، دیفرانسیل، سیگنال ژنراتور، گیربکس، میز چرخ خیاطی،  دوربین نقشه برداری، ژالون، کیت زیست فناوری، پیل سوختی میکروبی، کیت بازی‌های علمی و مجموعه آموزشی، بخش دیگری از این تجهیزات هستند.

واقعی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه مرحله تجهیزات، در قالب تجهیزات کمک آموزشی، بهداشتی و ورزشی و تجهیزات آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی، بهداشتی و ورزشی به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده است.