#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند از راه‌اندازی بخش آی سی یو ۳ ویژه بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه برای سیستم بهداشت و درمان هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.

علیرضا محمودی راد روز پنجشنبه اظهار داشت: مهمتر از همه خستگی و فرسودگی نیروها و کادر درمان را در پی دارد لذا از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل «استفاده از ماسک»، «شست و شوی مکرر دست‌ها»  و «حضور نیافتن در تجمعات» را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود: در بخش ویژه کرونا ۱۲ بیمار بستری است که از این تعداد پنج نفر به دستگاه تنفس متصل هستند و مابقی بدحال و کاهش اکسیژن خون دارند که ممکن است هر لحظه به خدمات ونتیلاتور و دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کنند.

رییس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند که بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است، گفت: با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران کرونا بستری در بیمارستان که از ۴۰ یا ۵۰ بیمار به ۱۱۳ نفر افزایش پیدا کرده نیاز به تخت‌های ویژه بیشتر احساس شد و توانستیم به لطف خدا این بخش را به بهره‌برداری برسانیم.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۰ آزمایش جدید کرونا در استان خراسان جنوبی انجام و از این تعداد نمونه ۸۸ مورد مـثبت جدید شناسایی شده که شامــل ۲۴ بیمار بستری در بیمارستان و ۶۴ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

از تعداد ۸۸ مــورد جدید مبــتلا به کرونا در خراسان جنوبی بیشترین آنها مربوط به شـهرستان بیــرجند (مرکز استان) با ۴۲ نفر و سپس شهرستان قاینات با ۱۵ نفر است.

در حال حاضر ۲۷۸ بیـمار با علائــم حاد تنفســـی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۱۳۰ نفر مـــبتلای قطعـی به کرونا شناسایی شده‌اند.

همچنین از بین بیماران کرونایی ۲۰ نفر در بخش مــراقبت‌های ویژه بستری و از این تعداد هفت نفــر بدحال هستند.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در استان خراسان جنوبی، شمار شهرستان‌های در وضعیت قرمز این استان به پنج شهرستان افزایش یافت.

شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند که نسبت به وضعیت قبلی سه شهرستان قرمز اضافه شده است.

شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سرایان و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه و خوسف هم در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا از احتمال بازگشت محدودیت‌ها در این استان خبر و به کمیته مربوطه ماموریت داد تا در مدت ۷۲ ساعت موارد پیشنهادی را بررسی و اعلام کند.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از سه هفته است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.