مشاور استاندار و مجری طرح سند آمایش سرزمین خراسان جنوبی    در میزگرد تخصصی با موضوع راه‌آهن که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه یکی از بخش‌های این سند پیش بینی خط ریلی در کریدور شرق کشور است گفت: این مهم در سند آمایش سرزمینی تصویب شده است و مجموعه مدیریت استان نیز ملزم به اجرای آن هستند.

محمدمهدی خطیب با بیان اینکه سند آمایش سرزمین برای سال ۱۴۱۵ پیش بینی شده است و اگر شرایط کشور نرمال باشد قطعا اجرایی خواهد شد اظهار داشت: این مساله می‌تواند اطمینان دهد که برای داشتن راه‌آهن دارای برنامه هستیم و نگرانی از اجرایی نشدن آن نیست.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های علمی نیز کریدور شمال – جنوب به عنوان بهترین خط انتخاب شده که مجریان سه استان در نحوه اجرای آن هماهنگ بوده لذا هیچ استانی نمی‌تواند قطعه مستقل داشته باشد و برای رسیدن به هدف مدنظر، باید هر سه استان به این خط سراسری وصل شود.

استاد دانشگاه بیرجند با اشاره به نقش رسانه‌ها در تکمیل پروژه ریلی گفت: رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند و از مسئولان بپرسند که آیا در راستای سند آمایش سرزمینی این استان اقداماتی انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: مطالبه‌گری راه‌آهن نیز باید در سطح ملی باشد زیرا تا زمانی که سیستان و بلوچستان راه‌آهن نداشته باشد خراسان جنوبی نیز از این خط ریلی نفعی نخواهد برد.