مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه  بخش حمل و نقل در استان نقش به سزایی در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه دارد گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ از جمله راه‌آهن در استان می‌تواند نیروهای بسیاری را به‌کار بگیرد و باعث رونق اشتغال در خراسان جنوبی شود.

مهدی جعفری اجرای همزمان پنج پروژه باند دوم در استان با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان را یادآور شد و افزود: این پروژه‌ها تحول جدی را در بخش حمل و نقل استان ایجاد می‌کند و عملیات اجرایی ۲ پروژه راه‌آهن در استان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان نیز امسال آغاز شد که می‌تواند تحول چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه راه‌آهن شرق کشور جزو اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است اظهار داشت: زمانی که بندر چابهار به طور کامل راه اندازی شود بر اهمیت این کریدور افزوده خواهد شد زیرا در همین شرایط فعلی از نظر حمل بار، ظرفیت زمینی در کریدور شرق تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: این راه‌آهن در تخلیه بنادر چابهار راهگشا خواهد بود و با توجه به هزینه بالای راه‌آهن قطعا موضوع منحرف شدن آن به سمت کرمان امکانپذیر نیست چرا که با صرفه‌ترین راه برای حمل و نقل ریلی در شرق کشور همین مسیر تعیین شده است که از خراسان جنوبی نیز عبور می‌کند.

وی بیان کرد: هزینه‌های احداث راه‌آهن بالا بوده و برای هر کیلومتر احداث راه‌آهن با احتساب زیرسازی تا ساخت ایستگاه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جعفری یادآور شد: استفاده از صندوق توسعه ملی در اولویت