دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی: تا کنون در استان تخلف انتخاباتی خاصی نداشته ایم.

حجت الاسلام نسائی زهان در ششمین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان گفت: همه ی تمهیدات برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم است اما برخی شایعات در فضای مجازی مطرح است که از مردم میخواهیم به این شایعات توجه نکنند.

وی افزود: از دو داوطلب دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و طرفدارانشان می خواهیم در چارچوب قانون حرکت و تلاش کنند تا این دوره هم با حضور پرشور مردم برگزار شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیش از ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

حجت الاسلام نسائی زهان افزود: براساس قانون ، فقط واجدان شرایطی که مرحله اول، در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند می‌توانند دور دوم در همین حوزه شرکت کنند و همچنین افرادی که در مرحله اول در هیچ حوزه‌ای رای نداده اند می‌توانند، در هر حوزه‌ای که به دور دوم کشیده شده است، رأی بدهند.

تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۸۷ شعبه اعلام شده که از این تعداد ۱۸۸ شعبه در شهرستان بیرجند ، ۵۶ شعبه در شهرستان درمیان و ۴۳ شعبه در شهرستان خوسف فعالیت خواهند کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور