#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی از راهیابی فاطمه ملکی و مریم گوهریان  ز شهرستان نهبندان به مرحلۀ نهایی دومین دورۀ پویش نشاط نوروزی با کتاب کشور خبر داد.

، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور ایجاد فضای نشاط و ترویج کتاب‌خوانی در نوروز ۱۴۰۱ دومین دورۀ پویش ملی کتاب‌خوانی نشاط نوروزی با کتاب را در فروردین و اردیبهشت‌ماه برگزار کرد.

وی با اشاره به این که هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در سراسر ایران است، ادامه داد: این پویش همچنین به دنبال ایجاد انگیزه برای معرفی ارزش­ها، آیین‌ها، سنت‌ها، بازی‌ها و زیست‌بوم مناطق مختلف ایران بود.

به گفته وی در این پویش ۱۰۱۷ اثر از ۹۰۱ شرکت کننده از ۲۷ استان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که خراسان جنوبی با ۸۴ شرکت کننده سومین استان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در پویش را به خود اختصاص داد.

رمضانی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ نفر به مرحله نهایی پویش راه یافتند که فاطمه ملکی و مریم گوهریان از شهرستان نهبندان نیز در میان راه یافتگان قرار گرفتند.