#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

طرح توسعه مسجد روستای برزج همزمان با ولادت با سعادت امام سجاد ع با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر خراسان جنوبی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مسول دبیرخانه کانون های فرهنگی و مذهبی مساجد استان، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و اهالی روستا به بهره برداری رسید.

رئیس شورای اسلامی روستای برزج در این آیین گفت:طرح توسعه مسجد روستای برزج از سال۱۳۹۶ درمساحت۵۲۰ مترمربع آغاز و اکنون به بهره برداری رسیده است.

غلامرضا برزجی افزود: طرح قدیم مسجد۱۰۰ متر مربع بود که در حال حاضر با افزایش شبستان، ساخت خانه عالم، آبدارخانه و سرویس بهداشتی توسعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت طرح جدید مسجد گفت:این میزان اعتبار از محل کمک های مردمی و خیران تامین شده است.

رئیس شورای اسلامی روستای برزج اظهار داشت :علاوه بر برگزاری نمازهای یومیه، اجرای برنامه های ملی و مذهبی، برگزاری نشست های فرهنگی و بصیرتی، برنامه های تبلیغی و دوره های تلاوت قران از جمله برنامه هایی است که مردم روستا در محل مسجد از آن بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف آیین سنتی پخت غلور نیز در محل مسجد روستا اجرا می شود اظهار داشت :مردم اغلب استقبال پر شوری از اجرای این برنامه ها دارند.

وی همچنین به اجرای طرح توسعه مجتمع فرهنگی – مذهبی و حسینیه روستای برزج اشاره کرد و گفت:این پروژه نیز با کمک خیران و نذورات مردمی از سال گذشته در دو طبقه به مساحت ۴۴۰ متر مربع آغاز شده و اکنون۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا، آیین کهن تجمیع عزاداری در روز تاسوعا با حضور هیات مذهبی از روستاهای مجاور در برزج برگزار می شد اظهار داشت :با توجه به گسترده تر شدن برگزاری عزاداری های تجمیعی اجرای طرح توسعه حسینیه روستا بیش از پیش ضروری شده است که امید می رود با کمک خیران هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

روستای برزج از توابع بخش مرکزی در ۳۰ کیلومتری شهر بیرجند واقع شده و۹۶خانوار جمعیت دارد.