معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از الحاق چهار هزار هکتار زمین به شهرهای این استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

علیرضا عباس‌زاده  در نشست شورای مسکن استان که برای بررسی و تامین زمین‌ مورد نیاز نیروهای مسلح برگزار شد افزود: کار الحاق حدود چهار هزار هکتار زمین در شهرهای استان انجام شده و در یک ماه گذشته این موضوع به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور هم رسیده است.

وی گفت: مهمترین این الحاق‌ها در شهر بیرجند است که با نهایی شدن آن، زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مشکلی برای تامین و واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در هیچ یک از شهرستان‌های استان وجود ندارند و زمین مورد نیاز فراهم است.

وی گفت: تاکنون ۳۷ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت زمین بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با الحاق‌های جدید بتوانیم برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر زمین مورد نیاز را تامین کنیم.

عباس‌زاده درباره دستور کار این نشست گفت: خراسان جنوبی از استان‌هایی است که به لحاظ مرزی و پراکندگی جمعیت، رده‌های مختلف نظامی و انتظامی در آن مستقر هستند و تامین مسکن ملکی و سازمانی برای رده‌های مختلف نیروهای مسلح جزو پیگیری‌های شورای مسکن استان است.

وی افزود: از مدیران بانک سپه نیز تقاضا داریم علاوه بر پرداخت تسهیلات به نیروهای مسلح، در طرح نهضت ملی مسکن هم برای پرداخت تسهیلات در استان همراهی و کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح مانند همه مردم می‌توانند از شرایط نهضت ملی مسکن برخوردار شوند گفت: پیش بینی می‌شود برای این نیروها در استان، پنج هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود که برای تامین زمین آن مشکلی نداریم.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح متقاضی مسکن باید در سامانه ثبت‌ نام کنند و بعداز اینکه مورد تایید قرار گرفتند ما مکلف به واگذاری زمین برای آنها هستیم که انجام خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: سایت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های بیرجند و قاینات بسته شده و علت این است، افرادی که در مرحله اول ثبت نام واجد شرایط شدند واگذاری زمین به آنها باید انجام شود؛ با الحاق‌های جدید که در بیرجند داشته‌ایم این مشکل رفع خواهد شد و پس از آن سامانه باز خواهد شد تا متقاضیان جدید ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرهای استان جز بیرجند، زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی (حیاط دار) واگذار می‌شود گفت: در شهر بیرجند به دلیل کمبود زمین، به متقاضیان نهضت ملی مسکن برای احداث آپارتمان زمین واگذار می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به زودی چند نقطه از روستاهای اطراف شهر بیرجند برای واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن مشخص می‌شود تا کسانی که به هر دلیل به آنها زمین در شهر بیرجند واگذار نمی‌شود، در یکی از روستاهای مورد نظر زمین برای ساخت مسکن ویلایی دریافت کنند.

وی گفت: بعد از تعیین تکلیف همه واجدان شرایط واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن، درخواست باز شدن سامانه مورد نظر برای ثبت نام متقاصیان جدید را خواهیم داد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی هم در این نشست خواستار حمایت از نیروهای مسلح استان برای خانه دار شدن در راستای طرح نهضت ملی مسکن شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری افزود: درخصوص خانه‌دار شدن نیروهای مسلح در استان اقداماتی خوبی صورت گرفته اما قانع کننده نیست.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح جان خود را برای دفاع از ملت فدا می‌کنند و در دورترین نقاط برای حفظ و امنیت کشور تلاش دارند لذا وظیفه داریم برای رفاه خانواده و تقویت روحیه آنها مسکن مورد نیازشان را تامین کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور