مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ورودی پرونده‌های تخلف ارجاعی از ادارات جهاد کشاوزی و صنعت، معدن و تجارت استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش داشته است.

 حسین حسن‌پور  در نشست ستاد تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: بیشترین تخلفات در حوزه آرد و نان است که در این راستا ۴۳۷ پرونده تخلف نانوایی‌ها در خراسان‌ جنوبی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی بیان کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف صنفی در این استان به دلیل درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه نشدن فاکتور خرید بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماه سال جاری سه هزار و ۱۴۰ فقره پرونده تخلف در حوزه قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی شده که از این تعداد سه هزار و ۱۳۶ فقره پرونده مختومه شده و میزان محکومیت متهمان ۴۹۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به افزایش پرونده‌های قاچاق سوخت در خراسان جنوبی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۸۵ فقره پرونده قاچاق سوخت وارد شعب تعزیرات استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی دارد.

حسن‌پور اظهار داشت: در ۹ ماه امسال پنج میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال محکومیت به پرداخت جزای نقدی در حق دولت مربوط به پرونده‌های تخلف کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: پرداخت معوقات همیاران بازار و احداث سردخانه براساس مصوبات جلسات قبل این ستاد در حال پیگیری است.

حامد حسن‌نژاد افزود: سرمایه‌گذار متقاضی احداث سردخانه در استان متقاضی تسهیلات ارزان‌قیمت است.

وی به روند افزایش قیمت برخی کالاها در بازه زمانی هفتم تا هجدهم دی ماه اشاره کرد و گفت: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم عدس ۱۶ درصد (هشت هزار تومان)، نخود ۱۰ درصد (پنج هزار تومان)، لوبیا قرمز و لپه پنج درصد (۲ هزار و ۵۰۰ تومان) افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: قیمت برنج هندی ۲ درصد به مبلغ ۳۸ هزار تومان و برنج پاکستانی ۱۴ درصد به مبلغ ۵۴ هزار تومان افزایش یافته اما قیمت شکر در این مدت ثابت بوده همچنین قیمت پیاز کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده با توجه به روزهای پایانی سال و ماه رمضان شاهد تغییرات قیمتی در کالاهای اساسی باشیم.

حسن‌نژاد گفت: اکنون در قیمت لاستیک ثبات وجود دارد اما زمزمه‌های افزایش قیمت این کالا به گوش می‌رسد.

وی افزود: از ۲۷ آذر تا ۱۸ دی ماه هزار و ۵۲۵ فقره بازرسی از بازار استان انجام شد که در نتیجه آن ۶۵ پرونده تخلف به ارزش ۳۶۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.