شمارش آرای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند پایان یافت و ۹ عضو اصلی منتخب و ۶ عضو علی‌البدل این شورا مشخص شدند.

فرماندار بیرجند روز شنبه با اعلام نتایج قطعی انتخابات شورای شهر بیرجند گفت: ۸۳ نامزد روز جمعه ۲۸ خرداد در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند حضور داشتند.

علی ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر بیرجند ۲۰۰ هزار تعرفه رای بین ۱۱۵ شعبه شهری توزیع شد که ۷۳ هزار و ۷۰ تعرفه مصرف شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۷۱ هزار و ۳۰ رای در شهر بیرجند اخذ شد که از این تعداد ۶۴ هزار و ۵۱۷ رای صحیح و ۶ هزار و ۵۱۳ رای باطله بوده است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر بیرجند ۹ نفر و اعضای علی‌البدل ۶ نفر است.

وی عنوان کرد: از مجموع آرای ماخوذه صحیح “علیرضا محمودی راد” با ۱۱ هزار و ۴۷۴ رای، “فرید فروزانفر” با ۱۰ هزار و ۶۷۱ رای، “فاطمه زهرا هلال بیرجندی” با ۱۰ هزار و ۵۹۵ رای، “مرتضی یزدان شناس” با ۹ هزار و ۸۲۴ رای، “محمد مهدی درخشی” با هشت هزار و ۴۷۹ رای، “رضا حسنی صفت” با هفت هزار و ۱۹۶ رای، “عباس سروری” با هفت هزار و ۱۰ رای، “مهدی عبدالرزاق نژاد” با ۶ هزار و ۷۲۶ رای و “ویدا ناصری” با ۶ هزار و ۷۲۴ رای، ۹ عضو منتخب شورای شهر بیرجند شدند.

ناصری افزود: همچنین “نگین ناصح” با ۶ هزار و ۲۸۶ رای، “مهدی میری” ۶ هزار و ۱۲۷ رای، “فریدون ابراهیمی” ۶ هزار و ۲۰ رای، “محمد رمضانی” پنج هزار و ۷۸۱ رای، “ابوالفضل علیزاده بیرجندی” پنج هزار و ۴۴۹ رای و “محمد حسین زراعتکار” با پنج هزار و ۴۰۲ رای به عنوان اعضای منتخب علی‌البدل شورای شهر بیرجند انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند امسال کاملا الکترونیکی برگزار شد گفت: در آغاز فرایند انتخابات شوراها با کندی کار و تاخیر در رای‌گیری مواجه شد اما بلافاصله مشکل رفع و تا پایان انتخابات مشکلی نداشتیم.

فرماندار بیرجند افزود: شب گذشته انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد و در این مدت شهروندان موفق شدند رای خود را به صندوق انداخته و در انتخابات الکترونیکی شورای شهر همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی اظهار داشت: امسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی و خدماتی برگزاری انتخابات در شهرستان بیرجند را برعهده داشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی از ساعت ۷ صبح روز جمعه همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را آغاز کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

۱۱۵ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند دایر شد و انتخابات شورای اسلامی شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک بود اما اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام شد.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.