محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی به همراه تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی از روستاهای زکری، مورتغ و جلاران بازدید و از نزدیک با مردم گفتگو و از مشکلات آنها آگاه شد و دستورات لازم برای رفع آنها صادر کرد.
استاندارخراسان جنوبی در بازدید از سد رزه از روند اجرای پروژه و تامین چگونگی استفاده از آب ذخیره شده جویا شد. گفتنی است این سد با ظرفیت ذخیره ۶ میلیون مترمکعبی با ارتفاع ۴۰ متر از کف احداث شده است. در این پروژه پیش بینی آبیاری ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی زرشک، عناب و سنجد شده است.

روستای معروف ذکری و ساختمان های جدید

روستای ذکری، در ۴۵ کیلومتری شهر اسدیه با جمعیت ۱۳۲ خانوار با ۱۴۶ نفر در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان قرار گرفته است که به همت بنیادمسکن و کمیته امداد امام خمینی خانه های ساختند. یکی از بزرگرین معضل این روستا ایجاد شغل بود و از مقامات استانی خواستار ایجاد اشتغال را داشتند.

روستای مورتغ فوق العاده برای گردشکری در حاشیه سد زره

روستای مورتغ، در ۴۸ کیلومتری شهر اسدیه با جمعیت ۴۶ خانوار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد یکی از زیباترین روستاهایی بود که در حاشیه سد رزه واقع شده است. نکته جالب این روستا دارا بودن گاز بود از عدم وجود آسفالت، آب کشاورزی اهالی آن رنج می برند.

روستای جلاران و سایت جدید مسکونی به همت بنیادمسکن و کمیته امداد

روستای جلاران در ۵۵ کیلومتری مرکز شهرستان درمیان واقع و با جمعیت ۲۱ خانوار و ۱۰۰ نفر بود که به علت عدم استحکام بودن منازلشان بنیاد مسکن و کمیته امداد خمینی سایت جدید سکونت گاهی ایجاد شده است که به گفته آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: به ازای هر خانوار ۳۰ میلیون تومان تخصیص داشته است و به زودی با تجهیز آب و برق مردم در آن سکونت خواهندیافت.

توانمندسازی مردم و بازگشت تولید به روستاها توسط بسیج سازندگی

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید از توزیع ۷۵ هزار قطعه مرغ در بین مناطق محروم استان خبرداد و بیان کرد: به ازای هر خانوار ۲۰ قطعه مرغ به مبلغ هر قطعه ۲ هزار تومان در روستای  جلاران توزیع شده است.روی با اشاره به اینکه هدف ما توانمندسازی مردم روستاها است افزود: یکی از مهمترین اولویت کار ما تولید اقلام اولیه تخم مرغ، گوشت مرغ توسط روستایی در خود روستا است و تاکنون خوشبختانه نتیجه خوبی داشته است. وی از احداث کارخانه بسته بندی تخم مرغ در شهرستان درمیان ویژه این روستاییان خبرداد و گفت: افزایش تولید و همت مردم می تواند به این پروژه قوت ببخشد.
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در راستای توانمندسازی اهالی روستا صندوق خرد را تشکیل دادیم که تاکنون در روستای جلاران ۳۶  و در روستای گل نی ۳۰ عضو دارد و ماهیانه ۵ هزار تومان از اعضا اخذ می شود و تسهیلگر برای نظارت و اجرای طرح به این روستا سفر می کند.

کمک های بلاعوض به صندوق های خرد روستایی

گفتنی است استاندار مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و کمیته امداد به ازای هر خانوار ۵۰۰ هزار تومان به صندوق خرد جلاران کمک کردند.
در ادامه برنامه استاندار در جمع مردم روستای خیراباد از توابع بخش گزیک شهرستان درمیان حضور یافت و این شهرستان را شهر دالقریب نامید.
شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان است و در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله