#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مرحله اول حدود ۲ هزار واکسن کرونا به سالمندان خراسان جنوبی تزریق می‌شود و افراد به‌تدریج در نوبت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

واکسیناسیون سالمندان در خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) به صورت نمادین در مرکز سلامت جامع شهری توحید بیرجند آغاز شد.

محمد دهقانی که در این مرکز حضور یافته بود، افزود: حدود ۱۶ هزار ثبت‌نام شده در سامانه سیب افراد ۸۰ سال به بالا هستند که براساس دستورالعمل وزارت بهداشت گروه اولی از افراد جامعه هستند که واکسیناسیون برای آنها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اطلاعات کسانی که پرونده الکترونیک‌شان کامل است، در سامانه ثبت است و از طریق مراقبین سلامت با این افراد تماس گرفته می‌شود و زمان حضورشان برای تزریق واکسن به آنها اعلام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین کسانی که پرونده الکترونیکی کامل ندارند از طریق مراقبین سلامت با آنان تماس گرفته و اطلاعات اخذ می‌شود.

وی افزود: این اطلاعات در سامانه ثبت خواهد شد و در نوبت واکسیناسیون قرار خواهند گرفت بنابراین هیچ نیازی به مراجعه افراد به مراکز جامعه سلامت نیست.

دهقانی گفت: هیچ سایتی برای ثبت‌نام و ورود اطلاعات اعلام نشده و واکسیناسیون به صورت کاملا رایگان قرار است انجام شود که مردم آگاه باشند تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: از پارت‌های بعدی واکسن که به‌تدریج به دست ما خواهد رسید، سهم سالمندان کنار گذاشته و تلقیح می‌شود همچنین به‌تدریج گروه‌های سنی بعدی را بعد از اتمام این گروه سنی ادامه خواهیم داد تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون کامل را در استان خراسان جنوبی فراهم کنیم.

واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی استان در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

با دریافت محموله‌های بعدی واکسن کرونا در خراسان جنوبی گروه‌های جدید شامل کادر حوزه درمان و بهداشت شامل پزشک، پرستار و نمونه‌گیر مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران، سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی و پاکبانان با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسینه شدند.

واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال از امروز همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.