معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار استان به ایجاد یک شبکه بین دستگاه‌های مورد نظر نیاز داریم که تاکنون این کار انجام نشده است.

 سید محمدرضا طالبی  جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده (طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار استان) افزود: تا زمانی که این اتفاق رقم نخورد، موفقیتی در این خصوص نخواهیم داشت.

وی گفت: دستگاه‌هایی که در اجرای طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار مشارکت دارند، باید با تعامل بیشتر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نباید دستگاه‌های اجرایی وظایف سازمانی خود را به جای اقدامات مورد نظر در راستای اجرای این طرح گزارش کنند و براساس تفاهم‌نامه‌های کشوری باید با هم همکاری داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در محلات هدف باید با حضور هیات امنای مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات انجام شود و دستگاه‌های اجرایی برای هر محله باید حداقل یک طرح سالانه داشته باشند.

طالبی گفت: چهار دستگاهی که تفاهم‌نامه در راستای اجرای این طرح منعقد کرده‌اند، اولین جلسه خود را در یک هفته آینده برای بررسی طرح‌های مورد نظر برگزار کنند.

وی تاکید کرد: باید جلسات کارگروهی با محوریت دستگاه‌های متولی هر محله برگزار شود که در این راستا جلسه آینده کارگروه استانی در مسجد محله موسی بن جعفر (ع) برگزار خواهد شد تا روند اجرای طرح توانمندسازی در این محله با حضور معتمدین بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های مورد نظر باید با ارائه طرح‌های خود در این خصوص، چشم‌انداز کار را در هر محله مشخص کنند و فرمانداران هم با برگزاری منظم جلسات و رفع مشکلات موجود، مصوبات را به ما گزارش دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور