?رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، یکی از راه‌های توسعه خراسان جنوبی را گردشگری صحیح و توسعه صنایع دستی دانست.

?خسروی در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: باید با کار رسانه‌ای قوی و تهیه گزارش‌های باکیفیت بیشتر از مناطق گردشگری و صنایع دستی استان، خراسان جنوبی را بیش از پیش به ایران و جهان بشناسانیم.

وی از آمادگی نمایندگان استان برای رفع مشکلات موجود بر سر راه توسعه صنایع دستی و حفظ میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از مسئولان این بخش می‌خواهیم مشکلات موجود را به ما منعکس کنند تا به صورت مصداقی و در حد توان قانون، برای آن چاره اندیشی کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به اینکه تعداد آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی از سال ۹۲ تا کنون از یک مورد به ۴ مورد افزایش یافته است گفت: هم اکنون باغ جهانی اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و روستای خراشاد خراسان جنوبی، ثبت جهانی اند و درسال جدید میلادی هم کاروانسرا‌های استان به عنوان پنجمین اثر جهانی ثبت میشوند که به لحاظ آثار ثبت شده جهانی، جزو استان‌های پیشرو در شرق کشور هستیم.
رمضانی افزود: پس از اصفهان، خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در مشارکت مردمی برای بازسازی آثار تاریخی را دارد که بیشترین موارد مرمت مشارکتی بنا‌های تاریخی در خوسف و بشرویه ثبت شده است.
وی گفت: با افزایش اقامتگاه‌های مدرن و سنتی در خراسان جنوبی، اشتغالزایی در بخش گردشگری استان افزایش یافته و هم اکنون ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی در استان داریم.