حسن پور گفت: اولین جشنواره ملی رویدادهای اختصاصی موسسات سینمایی را با محوریت خراسان جنوبی برگزار شود.

، ابوالفضل حسن‌پور در جلسه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد اظهار کرد: در تمام دنیا سینماها بر محور مباحث مالی می چرخند در خراسان جنوبی هم درآمدها پایین است و وزارت ارشاد باید به این مهم توجه کند.

نماینده موسسات سینمایی خراسان جنوبی خواستار تسهیلات قرض الحسنه برای موسسات فرهنگی جدای از تسهیلات تبصره ۱۸ شد و گفت: موسسات فرهنگی و سینمایی ما نمی توانند بار سنگین تبصره ۱۸ را به دوش بکشند و وزارت فرهنگ و ارشاد باید حمایت ویژه ای از این موسسات داشته باشد.

وی همچنین خواستار رایزنی وزارت فرهنگ و ارشاد با استانداران کشور برای واگذاری زمین های فرهنگی به اصحاب فرهنگ و هنر شد و گفت: در کشور و در خراسان جنوبی سرانه زمین های فرهنگی در مسکن مهر و ملی ارائه نشده است.

وی گفت: موسسات سینمایی خراسان جنوبی پیشنهاد می دهند اولین جشنواره ملی رویدادهای اختصاصی موسسات سینمایی را با محوریت خراسان جنوبی برگزار شود.

وی در ادامه خواستار نگاه استانی به موسسات سینمایی شد و افزود: با توانمندی سینماگران و موسسات و استاندار خواستاریم تا یک فیلم سینمایی فاخر در استان خراسان جنوبی بر اساس فرهنگ بومی این استان برنامه ریزی شود.

حسن پور با بیان اینکه اهالی سینمای ما پروژه ای هستند، گفت: ورود اهالی سینمایی و هنری باید به صندوق اعتباری هنر و بیمه آنها تسهیل شود.

وی گفت: هنرمندان با درآمدهای ناچیز نمی توانند صاحبخانه شوند، مسکن اهالی رسانه و هنرمندان ویژه دیده شود.

نماینده موسسات سینمایی جوان خراسان جنوبی گفت: مجوز تولید فیلم در شهرستان ها باید تسهیل شوند.

وی با بیان اینکه باید بودجه اختصاصی برای اعتلای فرهنگ خراسان جنوبی اختصاص یابد، گفت: در دولت های گذشته اعتبارات، نامتوازن توزیع شد و در این دولت خواستار ایجاد عدالت هستیم.

حسن پور گفت: خانه فرهنگ بیرجند به عنوان ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ساختمان جدید منتقل می شود لذا خواستاریم ساختمان قدیم این نهاد، با ترک تشریفات و با همان تجهیزات در اختیار کانون های مساجد، رسانه ای ها و هنرمندان قرار گیرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور