رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مردم استان سال گذشته پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت.

موسی جوینده  افزود: تعهد استان در سال گذشته سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود که مردم خراسان جنوبی بیش از تعهد سالانه استان مشارکت کردند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات پیشرو است گفت: سال گذشته به دلیل شرایط کرونا و برخی محدودیت‌ها جلسه‌ای درخصوص کمک به بازسازی عتبات عالیات نداشتیم و مردم سراغ مجموعه ما برای اهدای کمک‌های خود آمدند که قابل تقدیر است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: در این شرایط کرونا و مسائل اقتصادی، افزیش ۳۵ درصدی مشارکت مردم در بازسازی اماکن مقدسه قابل تقدیر است و نشان از اعتقادات قوی مردم منطقه و ارادت خالصانه آنان به ائمه اطهار (ع) دارد.

وی افزود: کشاورزان استان عنایت ویژه‌ای به اهدای درختان پسته، زرشک، عناب و محصول زعفران به عتبات عالیات داشته‌اند به طوری که کشاورزان سرایانی تاکنون ۶۵۰ اصله درخت پسته را به این منظور اهدا کردند و سایر کشاورزان استان نیز درخصوص اهدای انواع محصولات پای کار آمدند.

جوینده اظهار داشت: کمک‌های مردم استان در زمینه احداث و تکمیل صحن حضرت فاطمه الزهرا در حرم امام علی (ع)، صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی و صحن امام باقر (ع) در شهر مقدس کاظمین هزینه شده است.

وی گفت: بانوان خراسان جنوبی نیز در زمینه بافت قالی برای بازسازی عتبات عالیات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا پای کار هستند و سال گذشته ۵۰۰ متر مربع فرش دستباف بافته و اهدا شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اعزام نیروی کار برای بازسازی عتبات عالیات هم پیشرو است اضافه کرد: سال گذشته ۴۰۰ نیروی کار شامل سنگ کار، کاشی کار و کارگر ساده به کشور عراق با رعایت ضوابط بهداشتی اعزام شدند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: هیچ پروژه‌ای در عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده است و اقدامات بازسازی اماکن مقدسه همچنان ادامه دارد.

وی درباره احداث زائرسرای مردم خراسان جنوبی در مشهد مقدس هم گفت: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ آغاز شد و گودبرداری به عمق ۶ متر انجام شده است.

جوینده بیان کرد: مردم خراسان جنوبی تاکنون ۲ میلیارد تومان برای احداث زائرسرا کمک کردند و با توجه به اینکه اتمام پروژه نیازمند اعتبارات کلان است همچنان به کمک مردم و خیرین نیاز داریم.

وی گفت: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای ساخت این زائرسرا به شماره حساب ۰۱۰۹۹۶۷۸۹۳۰۰۸ بانک ملی بیرجند و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۳۴۷۱۷ واریز کنند و کمک‌های غیرنقدی خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: هر نفر از مردم خراسان جنوبی اگر به طور میانگین هشت هزار تومان در احداث زائرسرا مشارکت کند این پروژه عظیم طی ۲ سال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: به دلیل کمبود اعتبار این پروژه با تاخیر شروع شد و در ادامه روند احداث نیازمند مشارکت مردم و خیرین هستیم.