فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) گفت: حوزه پدافندی کشور به خودکفایی کامل رسیده است و پدافند در حوزه‌های کشف، شناسایی، رهگیری و اقدام حرف اول را می‌زند.

امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاعی منطقه پدافند هوایی شرق در جمع خبرنگاران افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران امروز به این باور رسیده‌اند که آزموده را آزمودن خطا است و به قدرت واقعی سربازان این مرز و بوم اذعان دارند.

وی گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران کاملا قابل لمس است و پدافند هوایی در ماموریت کشف با ساخت تجهیزات و انواع رادارهای با برد و فرکانس متنوع به خودکفایی رسیده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق اظهار داشت: هرچند معاندان نظام قصد به وجود آوردن بدبینی نسبت به این دستاوردها را دارند اما این اطمینان را می‌دهیم که در همه حوزه‌های پدافندی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

وی افزود: نهال سال ۵۷ امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که هیچ بادی یارای لرزاندن آن را ندارد و این به برکت خون شهدا و رزمندگانی است که جان در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان این مرز و بوم دفاع کردند.

امیر سرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه صفر تا ۱۰۰ تجهیزات و امکانات موجود در این نمایشگاه بومی است گفت: توان نیروهای فناور و همکاری شرکت‌های دانش بنیان در پدیدار شدن این دستاوردها قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: در زمینه پیشرفت حوزه پدافندی سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) آسمان ایران را به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه غرب آسیا معرفی می‌کند.

وی افزود: علیرغم همه تهدیداتی که اطراف کشور وجود دارد اما جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزیره‌ای با ثبات در اقیانوسی پرتلاطم است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با بیان اینکه منطقه شرق یکی از امن‌ترین مناطق کشور است گفت: در همه حوزه‌ها به درجه بالایی از امنیت رسیدیم و صدها کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای کشور هم هواپیماهای مجاز و غیرمتعارف را زیر نظر داریم.

وی هدف اصلی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاعی را توجه به نسل جوان، دانشجویان و دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: امیدواریم جوانانی که قصد پوشیدن لباس سربازی و دفاع از کیان ایران اسلامی را دارند با اطلاع و آگاهی کامل وارد این حوزه بسیار حساس شوند.

نمایشگاه دستاوردهای دفاعی منطقه پدافند هوایی شرق در دومین روز دهه فجر با هدف و محوریت حضور دانش‌آموزان و نسل جوان در بیرجند برپا شد.

دانشجویان و دانش‌آموزان پس از حضور در کارگاه توجیهی از سامانه‌های کنترل، پشتیبانی، رزمی و خدمات درمانی بومی بازدید می‌کنند.