سالهاست که بحث انتقال صنوف و کارگاه‌های مرکز استان به خارج شهر و متمرکز کردن آن مطرح بوده است و لیکن با وجود طرح‌های مختلف در دستگاه‌های مربوطه و مجمع امور صنفی ابتر مانده است. چند سال پیش و در اخرین طرح جامع این انتقال، مجمع امور صنفی و یا هر نهاد مرتبط دیگر، از صاحبان حرف و مشاغل کارگاهی در سطح شهر، جهت تحویل زمین‌های سایت تعریف شده، که مکان آن مابین میدان شهدای عبادی و معصومیه بوده است، مبالغی را اخذ کرده، اما تا به حال زمینی تحویل آنان نگردیده است.

گویا مشارکت افراد ثبت‌نام‌ کننده در این طرح، بالای هزار نفر در شهر بیرجند می‌باشد که می‌بایست تاکنون، زمین تحویل آنان می‌گشت تا زمینه انتقال به سایت مورد نظر فراهم شود. گویا عدم شفافیت به ماجراهای این سایت کارگاهی از این هم فراتر رفته است و تصمیمی قطعی دال بر جابجایی صنوف خاص به ان سایت وجود ندارد و ناظران دولتی و غیر دولتی هم در این چند سال  به  این مسله ورود پیدا نکرده‌اند، تا هم  مردم مناطق چند گانه شهر از مزاحمت‌های احتمالی صنوف خاص رهایی یابند و هم افرادی در این صنوف مشغول به ارتزاق و کسب روزی حلال هستند دارای مکانی با مالکیت شخصی خود باشند.

حال جای این سوال وجود دارد که چرا تاکنون این اتفاق نیفتاده است؟ آیا در این میان، ارگان‌های دولتی مقصر ماجرا هستند؟ یا مجمع امور صنفی؟ و یا شهرداری؟ یا…

لذا این مساله، پیگیری مسئولین مربوطه را می‌طلبد تا این قشر زحمت‌کش این‌گونه احساس نکنند که  در این ملک، بی‌صدا و بی‌پشتوانه هستند. امید است متولیان امر، برای رفاه حال همه همشهریان، اندیشه‌ای بنمایند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله