عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۷ روستا در شهرستان قاینات همزمان با دومین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز یکشنبه در این آیین گفت: عملیات گازرسانی به ۱۷ روستای قاینات از جمله سینیدر، برج محمد، امیرآباد و فرخی از امروز آغاز شد.

سید محمود هاشمی افزود: ۲۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه است که از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز تامین می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این روستاها تا پایان سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

جامعه هدف و جمعیت زیرپوشش این پروژه یک هزار و ۴۲۱ خانوار ساکن در ۱۷ روستا است.

این پروژه در قالب اجرای ۹۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث یک ایستگاه CGS، دو ایستگاه تقلیل فشار، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک و نصب یک هزار و ۲۸۰ علمک با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر به شهرستان قاینات از روند اجرای طرح مسکن محرومان در این شهرستان بازدید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: از مجموع پنج هزار واحد مسکن محرومان که در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان قرار دارد، ۶۲۰ واحد سهم شهرستان قاینات است که صد درصد عملیاتی شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم در حاشیه بازدید استاندار از ۱۲ واحد مسکونی محرومان در روستای سینیدر افزود: نرخ مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان قاینات ۴۴ درصد است.

از ۶۲۰ واحد مسکن محرومان شهرستان قاینات، تعداد ۱۲ واحد در روستای سینیدر در دست ساخت است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

روستای سینیدر ۱۱۱ خانوار جمعیت دارد و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر قاین مرکز شهرستان قاینات است.

مجتمع حمایتی بهزیستی در آرین شهر، طرح آبخیزداری روستای انجول به نمایندگی از ۱۲ پروژه و مجتمع آبرسانی روستای زول قاینات نیز همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان افتتاح شد.

دیدار با خانواده شهدا، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب و بخش NICU بیمارستان قاین از دیگر پروژه‌های افتتاحی دومین روز دهه فجر در شهرستان قاینات است که با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مسوولان انجام می‌شود.

همچنین در نخستین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی و خانواده شهید پاسدار مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری پور در بیرجند آغاز شد و هنرستان زنده یاد «هدایت‌ الله موسوی» در این شهر به بهره‌برداری رسید.

کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام و بازپیرایی پارک پروفسور معتمدنژاد شهر بیرجند از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در اولین روز دهه فجر بود.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.