مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز سردار شهید قاسم سلیمانی فقط متعلق به میهن ما نیست بلکه چهره‌ای بین المللی و فرامرزی است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی جمعه شب در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مردم و مسوولان برگزار شد افزود: پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه مدیون جان نثاری‌ها و تدابیر و شجاعت سردار سلیمانی است و هنوز اعلام پایان جریان داعش توسط ایشان در ذهن جهانیان ماندگار است.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به قدری عظمت دارد که شخص رئیس جمهوری آمریکا به میدان آمد و این نشان از بیچارگی و ضعف آمریکاست.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این اقدام آمریکا از یک طرف عظمت سرداران رشید اسلام را نشان داده و از طرفی عجز مستکبران را هویدا می‌کند.

وی افزود: تبعیت محض از ولایت از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار بود و فردی مردمدار و روحیه استکبارستیزانه داشت.

وی سردار سلیمانی را نمونه بارز «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» توصیف کرد و گفت: او در مقابل کفار با صلابت و شدت بود و نگاهش در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد می‌کرد.

حجت الاسلام نوفرستی یادآور شد: در جریان جنگ ۳۳ روزه، حاج قاسم با تعدادی از فرماندهان لبنانی به دیدار مقام معظم رهبری رفتند که معظم له به آنها وعده پیروزی دادند و بعد از ۳۳ روز پیروزی محقق شد.

وی گفت: جریان داعش که غده سرطانی برای جامعه اسلامی بود و تربیت شدگان غرب در دامان آمریکایی‌ها بودند، سردار سلیمانی فریاد زد سه ماه دیگر خبری از داعش نیست و پایان داعش بعد از این مدت در شام و عراق رقم خورد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: جریان اربعین که به تعبیر مقام معظم رهبری یک معجزه مثل پیروزی انقلاب اسلامی است و زائران امام حسین (ع) شاهد امنیت بالای مراسم اربعین بوده‌اند که این امنیت را هم مدیون سربازان ولایت به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی بیان کرد: سردار رشید جبهه بین المللی مقاومت اگر روزی در دوران دفاع مقدس در عملیات‌ها نام و شجاعتش زبانزد بود و اگر روزی در خطه سیستان و بلوچستان و کردستان در مقابله با اشرار نقش ایفا کرد، امروز دیگر او اختصاص به ایران نداشته و امام خمینی (ره) هم فرمودند که انقلاب اسلامی مخصوص ایران نیست.

نوفرستی گفت: اگر مرداد سال ۱۳۶۷ بعد از پایان جنگ امام راحل فرمودند باید هسته‌های مقاومت در همه جهان ایجاد شود و بسیج فقط به ایران اسلامی اختصاص ندارد تا زمینه حکومت جهانی امام زمان (عج) ایجاد شود، امروز نیروهای مردمی به برکت سرداران رشید اسلام در جهان در حال شکل گیری است هرچند در این حرکت عظیم دشمن مقابله می‌کند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی و جبهه مقاومت در عالم اعلام می‌کنند که خون به ناحق ریخته این شهید بزرگوار پایمال نخواهد شد و امروز پیوند مردم عراق و ایران در مقابله با استکبار و آمریکای جنایتکار ایجاد شده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به انتقام سخت اشاره کردند و دشمنانی که امروز شادمان هستند بدانند که جبهه مقاومت از آنها انتقام می‌گیرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

براساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا، به وی اعلام شد.