#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: پنج شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در خراسان جنوبی وجود ندارد.

غلامرضا شریف‌زاده  درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که از ۳۱ تیر ماه اعمال می‌شود، شهرستان‌های قاینات و زیرکوه هم به مناطق قرمز (خیلی پرخطر) در استان افزوده شد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان، قاینات و زیرکوه در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های درمیان، سربیشه و فردوس وضعیت نارنجی دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: همچنین شهرستان‌های خوسف، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۰۰ تست مولکولی (PCR) انجام دادیم که از این تعداد ۶۱ مورد مثبت جدید شناسایی شد که ۲۸ نفر بستری بودند و ۳۳ نفر به صورت سرپایی برای آنها ابتلا به کرونا تشخیص داده شد.

شریف‌زاده گفت: از موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان بیرجند با ۲۷ بیمار بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۲ بیمار مبتلا به بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به دیروز ۱۸ نفر کاهش داشته و از این تعداد ۱۵۷ نفر تست کرونای آنها مثبت شده که نسبت به دیروز یک نفر افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی افزود: ۱۴ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که نسبت به دیروز ۲ نفر بیشتر شده است و سه نفز از بیماران در ICU بدحال هستند.

وی گفت: یک بیمار دیگر که خانم ۷۹ ساله ساکن شهرستان نهبندان بودند در شبانه‌روز گذشته فوت شدند و جمع متوفیان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۹۴۳ نفر رسید.

خراسان جنوبی اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و جزو ۲۵ استان کشور است که از تیر ماه در شروع خیز پنجم قرار گرفت و روند مبتلایان و بستری‌ بیماران کرونایی در این استان صعودی است.

میزان مراجعه سرپایی و تست‌های مثبت از هفته دوم تیر ماه جاری افزایش پیدا کرده است و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ داده‌اند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و با قرمز شدن قاینات و زیرکوه از هفته جاری تعداد شهرستان‌های با وضع قرمز کرونایی در این استان به پنج شهرستان افزایش یافت.