دادگاه عمومی بخش سده قاینات به مناسبت هفته قضاییه و با حضور رییس کل دادگستری خراسان جنوبی و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی روز شنبه در این آیین گفت: یکی از مسوولیت‌های قوه قضاییه توسعه خدمات قضایی است که هم در سند قوه قضاییه و هم در اسناد بالا دستی به آن پرداخت شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: توسعه خدمات قضایی به این معنا است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم برای رسیدن به عدالت و احقاق حق خود کمترین هزینه را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: افتتاح یک دادگاه عمومی دیگر در یکی از بخش‌های استان را نیز تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی کردیم.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: امیدواریم با این اقدامات توسعه‌ای که انجام می‌دهیم شاهد رضایت‌مندی بیشتر مردم باشیم و همچنین در قوه قضاییه هم بتوانیم در راستای تحقق عدالت، احقاق حق مردم و ایجاد فرهنگ صلح و سازش بهتر انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: روسای دادگستری و دادستان‌های ما ماموریت دارند که برای امنیت مردم تلاش می‌کنند و در کنار سایر وظایف خود به این موضوع هم خواهند پرداخت.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: روسای دادگستری وظیفه دارند برای امنیت مردم تلاش کنند و مجرمانی که در جامعه به حق و حقوق مردم خدشه وارد می کنند در دستگاه قضایی مورد محاکمه قرار گیرند.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید اینکه تدوین و تنقیح قوانین باید مورد بازنگری قرار بگیرد، گفت: اعتماد مردم به قوه قضاییه روز به روز در حال افزایش است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی ارائه خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت و مراجعه مردم به دادگستری استان از ۹۰۰ هزار نفر در سال ۹۸ به ۶۰۰ هزار نفر در سال گذشته کاهش یافت.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲۵ هزار دادگاه آنلاین در استان به شکل الکترونیک برگزار شد، بیان کرد: در سه ماه ابتدای امسال نیز هشت هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی گفت: در دادگاه بخش درح سربیشه ۱۰۰‌ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود که در دادگاه بخش سده نیز باید پرونده‌ها به صورت الکترونیکی رسیدگی شود.

دادگاه عمومی بخش سده با حضور فرماندار قاین، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان افتتاح شد و آقای «عارف اسدالهی» به عنوان سرپرست این دادگاه معرفی شد.