#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: استقبال مردم خراسان جنوبی از واکسن برکت بسیار خوب است اما در حال حاضر واکسن “کوویران برکت” در استان نداریم.

غلامرضا شریف‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال از واکسن ایرانی برکت همچنان وجود دارد اما وزارتخانه محموله‌ای از این واکسن را تحویل استان نداده است.

وی بیان کرد: واکسن آسترازنکا هم فقط برای نوبت دوم موجود است و اکنون برای دُز اول فقط واکسن سینوفارم داریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: نبود واکسن برکت و آسترازنکا باعث شده که بسیاری از واجدان شرایط دریافت واکسن، از واکسیناسیون خودداری کنند و در مجموع نبود تنوع واکسن کرونا در خراسان جنوبی باعث استقبال کمتر از انتظار مردم شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۰۱ هزار و ۴۴۲ دُز واکسن کرونا وارد استان شده و از این تعداد حدود ۴۲۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

شریف‌زاده عنوان کرد: با دریافت محموله‌های جدید، انتظار ما تزریق روزانه بالای ۱۰ هزار دز واکسن در استان بوده اما در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۹ هزار و ۵۰۰ دز واکسن تزریق می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۸۵ درصد واجدان شرایط بالای ۸۰ سال، ۷۸ درصد واجدان بالای ۶۰ سال و ۴۰ تا ۵۰ درصد سایر گروه‌های سنی استان خراسان جنوبی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز گذشته متولدین ۱۳۷۳ و قبل از آن هم در خراسان جنوبی می‌توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

بر این اساس افراد ۲۷ تا ۳۶ سال (متولدین ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳) که ساکن استان خراسان جنوبی و دارای پرونده سلامت در پایگاه‌های بهداشت هستند، می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir برای دریافت نوبت واکسن ثبت‌نام کنند.