جلسه کمیته فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، و نمایندگان دستگاه های عضو این کمیته تشکیل شد.

در این جلسه که صبح امروز۱۴ مردادماه جاری در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، ناصر نبی زاده مسئول کمیته فرهنگی،اجتماعی وآموزشی پدافند غیرعامل استان با بیان وظایف، اهداف و مأموریت های این کمیته اظهار داشت: امیدواریم با تعامل ، همکاری وهمدلی دستگاه‌های عضو این کمیته در راستای رسیدن به اهداف و سیاست های پدافند غیرعامل گام های موثری برداریم.

وی استفاده از ظرفیت مؤثر حوزه فرهنگ،هنر و رسانه در تبین رسالت های پدافند غیرعامل را ضروری دانست وافزود: بدون تردید از این ظرفیت ها برای فرهنگ سازی پدافندغیرعامل در سطح استان استفاده خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر لزوم تدوین سیاست ها و برنامه های مؤثر برای آمادگی مقابله با چالش ها و حوادث مختلف از قبیل ویروس کرونا و تهدیدات دشمن گفت: بسترسازی ذهنی و آمادگی مردم برای مقابله با خطرات و تهدیدها امری لازم و حیاتی است و دراستان ما نقش سازمان های این کمیته بسیار مؤثر خواهد بود.

مسئول کمیته فرهنگی،اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل استان در پایان ضمن اشاره به برخی از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل گفت: کمیته فرهنگی، آموزشی و اجتماعی نقش بسیار مؤثری در سازماندهی و مدیریت افکار عمومی جامعه داشته و لازم است در تهدیدهای نرم دشمن و جنگ های فرهنگی و رسانه ای، با افزایش سواد رسانه ای و شناسایی فرصت ها، بهترین تدابیر را اتخاذ کند.

در ادامه این نشست هر یک از اعضاء عضو کمیته در خصوص وظایف و اهداف پیش بینی شده کمیته فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل استان به بیان خود پرداختند.نظرات و پیشنهادات

لازم به ذکر است؛ کمیته فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل استان با مسئولیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ذیل حوزه ماموریتی کارگروه فرهنگی ،اجتماعی، آموزشی و بهداشتی شورای پدافند غیر عامل استان تشکیل می شود.