با حضور استاندار خراسان جنوبی در ستاد توسعه خاوران، مبادله تفاهم نامه سرمایه گذاری و بهره براری از معادن استان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید.

 این تفاهم نامه در یازدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران به ریاست استاندار به امضا رسید که دوره اجرای این تفاهم نامه ۳۶ ماه و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است.

با اجرای کامل این طرح در شهرستان‌های نهبندان، بشرویه، طبس، قاین و خوسف، زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

این تفاهم نامه برای سرمایه گذاری و بهره برداری از معادن شهرستان‌های طبس، بشرویه، نهبندان، قاین و خوسف توسط بخش خصوصی مبادله شد.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های استان مدنظر است افزود: در این زمینه سریعا باید کار انجام شود و محدودیت زمانی معنایی ندارد.

آقای ملانوری با اشاره به اینکه کار این ستاد جهشی است گفت: اساس و محور کار ما شعار سال است و به هیچ عنوان به دنبال رویه‌های زمان بر و دلخور شدن سرمایه گذاران نیستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال سپردن معادن استان به دست اهلیت آن هستیم گفت: علاوه بر حوزه معادن، باید در تمامی حوزه‌ها برای سرمایه گذاری ورود جدی شود.

استاندار همچنین افزود: سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی بخصوص افغان‌ها با پرداخت مشوق باید مورد توجه قرار گیرد.

آقای ملانوری همچنین به ۱۲۰ ایده دانش آموزی در استان اشاره کرد و گفت: توجه به ایده نوجوانان را باید فعال‌تر پیگیری کنیم چرا که تبدیل این ایده‌ها به طرح و حتی حمایت از این نوجوانان به عنوان سرمایه گذار می‌تواند اتفاقی نادر و بزرگ باشد.

وی به بازدید اخیر از کارخانه چدن خوسف و بیکار شدن ۱۵۰ نفر از جوانان منطقه نیز اشاره کرد و گفت: بنا بر تاکید و قول سرمایه گذاران تا پایان تیرماه این کارخانه باید به چرخه تولید بازگردد در غیر این صورت با برخورد قانونی روبه رو می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین خط احیای فولاد قائنات هم باید پیگیری شود تا پایان تیرماه توسط ایمیدرو به اتمام برسد.