اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای از تداوم بارندگی و احتمال وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر در این استان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل هواشناسی در این اطلاعیه آمده است: طبق الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی طی امروز (یکشنبه) ۳۱ فروردین گاهی افزایش سرعت وزش باد، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق (برخورد صاعقه) پیش بینی می‌شود که در مناطقی از جنوب و شرق استان شدت بارش می‌تواند منجر به ایجاد روان آب و آبگرفتگی معابر شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: به علاوه در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش بینی است.

بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی فردا (دوشنبه) احتمال بارش خفیف در برخی نقاط استان وجود دارد و از عصر روز سه شنبه تا چهارشنبه شب با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو منطقه وقوع رگبار و رعد و برق در استان پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی از اوایل فروردین ماه به تناوب در خراسان جنوبی فعال بوده است و به گفته مدیرکل هواشناسی استان میانگین بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۸) تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۹ درصد افزایش داشته است.

با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها و کاهش نفوذپذیری خاک بر اثر خشکسالی متوالی، احتمال وقوع روان آب در برخی نقاط استان وجود دارد به همین دلیل از مردم خواسته شده است که از سفرهای غیرضروری و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.