معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال ۱۱۷ طرح به دبیرخانه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب استان خبر داد.
محمود رمضانی ضمن بیان این خبر، عنوان کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور ، پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه ، هر ساله جشنواره “روستاها و عشایر دوستدار کتاب” را در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می کند.
به گفته وی جهت شرکت در ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ، مجموعه فعالیت ها ، برنامه ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح های کتابخوانی به همراه برگه های تکمیل شده شامل ۱۱۷ روستا از شهرستان های تابعه به دبیرخانه استان ارسال شد.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که فرم های جمع آوری شده به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال می گردد، اضافه کرد: این فرم ها از ۷ روستای شهرستان طبس، ۲۰ روستای شهرستان زیرکوه ، ۱۰ روستای شهرستان بیرجند، ۵ روستای شهرستان خوسف، ۱۷ روستای شهرستان نهبندان، ۹ روستای شهرستان سرایان، ۱۷ روستای شهرستان سربیشه، ۱۹ روستای شهرستان قاین، ۵ روستای شهرستان درمیان و ۸ روستای شهرستان بشرویه ارسال شده اند.
رمضانی با بیان این که هیات داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان “دوستدار کتاب” معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته روستای اسفندیار طبس به عنوان روستای برگزیده “دوستدار کتاب” در کشور انتخاب شد.