نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: حمایت و پشتیبانی از افرادی که برای کار مفید سرمایه‌گذاری می‌کنند، موجب جرات و امید دیگران می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید «علیرضا عبادی» روز شنبه در دیدار نوروزی «حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی و جمعی از معاونان استانداری ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اشاره کرد و افزود: در شرایط ویژه‌ای هستیم و تجربه باارزشی برای ما حاصل شد، چه در معادلات بین‌المللی و چه در مسائل داخلی که امروز همه ما با تمام اختلاف سلیقه‌ها به این نتیجه رسیدیم که به بیرون نمی‌شود اتکا کرد.

وی گفت: ما با همه دنیا می‌توانیم رابطه داشته باشیم اما به هیچ جا نباید اتکا کنیم و به خودمان باید متکی باشیم، تجربه همین را نشان داد و ظاهرش این است که امروز ما به یک نتیجه شیرین رسیدیم که باید راه و راهکار را در درون جست و جو کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب نسبت به تولید، رفع موانع و پشتیبانی حاصل می‌شود، دستورالعمل است و راه از تجربه بیرون آمدن نیز همین است.

وی افزود: با وجود این که دفتر نماینده ولی فقیه مسوولیت این کارها را ندارد اما موارد متعددی پیش آمده و مراجعاتی تاکنون صورت گرفته که افرادی در استان سرمایه‌گذاری کردند و تشویق شدند اما وقت آن که رسیده، کارشان گره خورده و پشیمان شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی افرادی قصد سرمایه‌گذاری در کارهای مفید را دارند، پشتیبانی از آنها چند نقش دارد؛ یکی اینکه هرچه زودتر به تولید برسد صرفه آن برای کشور بیشتر است و دیگر این که از نظر روانی، سرمایه‌گذار و امثال او اعتماد پیدا می‌کنند که اگر برای کار مفید سرمایه‌گذاری کنند آنها را تنها نمی‌گذارند و می‌تواند موجب جرات و امید دیگران شود.

وی تصریح کرد: خلاف آن وقتی مشکلات سر راه سرمایه‌گذار حل نشود، سرمایه به بخش دلالی و واسطه‌گری می‌رود که به ضرر همه است و کار دولت و ملت را مشکل می‌کند.

امام جمعه بیرجند رفع موانع و پشتیبانی از تولید را بسیار مهم دانست و گفت: وقتی واحد تولیدی می‌تواند با تمام ظرفیت فعالیت داشته باشد، چرا باید با نصف توان یا کمتر کار کند و مسوولان استان تلاش کنند در سال جاری واحدهای نیمه فعال استان به ظرفیت کامل در تولید برسند.

وی اضافه کرد: وقتی کالایی تولید می‌شود باید فروش مناسبی داشته باشد و سود آن به دست تولیدکننده برسد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: متاسفانه در برهه‌ای شاهد بودیم که در کشور میلیون‌ها قطعه جوجه منهدم شد یا در جای دیگر مقدار زیادی پیاز و گوجه فاسد و بیرون ریخته شد، این در حالی است که در مقطعی همین گوجه به دلیل کمبود با بالاترین قیمت در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: چنانچه برنامه‌ریزی دقیق برای تولید نباشد، شاهد ورود واسطه‌ها و دلالان به بازار خواهیم بود و نتیجه آن مانند برخی میوه‌ها از جمله سیب خواهد بود که سودش به جیب دلال می‌رود و اینها به دلیل جو روانی نامناسبی که دارند برای کشور بسیار وحشت‌زا است و از نظر بازتاب روانی خیلی‌ها را از سرمایه‌گذاری در بخش تولید منصرف می‌کند.

وی گفت: کشور باید برنامه داشته باشد که مصرف داخلی و خارجی چقدر است و متناسب با آن تولید صورت گیرد، منافع تولید نیز به دست مردم برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مسوولان با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم میزان مصرف داخل، واردات و صادرات را به طور کامل مشخص و طبق آن حرکت کنند تا مشکلات بعدی را برای مردم و تولیدکننده به همراه نداشته باشد و منافع آن به دست کسی برسد که زحمت می‌کشد.

وی اظهار داشت: همه امروز به این نتیجه رسیدیم که خیلی مبارک است و البته تلخی‌هایی داشت که اگر توصیه بزرگ رهبری در اول سال را به کار گیریم و طبق برنامه و با شناسنامه پیش برویم میوه شیرین آن برای همه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اتکا به بیرون برای همیشه باید حذف شود چون منحصر به الان نیست و غربی‌ها هر جا رفتند برای مردم مشکل ایجاد کردند لذا دل بستن به وعده خارجی‌ها و گره زدن مشکلات به آنها برای کشور سم است.

وی افزود: چنانچه کشورهای اسلامی تاکنون درست عمل کرده بودند، امروز آقای خود بودند زیرا ثروت دست مسلمانان است اما متاسفانه امروز به دلیل برخی اختلاف‌ها می بینیم که برخی کشورهای اسلامی هم نوکری می‌کنند و هم باج می‌دهند.

وی گفت: اگر از مشکلات و آسیب‌هایی که گریبانگیر ما شده درس بگیریم، میوه‌های شیرین و نتیجه آن برای آینده کشور خواهد بود و برای بقیه کشورها نیز الگو می‌شود.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: باید برای مشارکت بالای مردم در انتخابات و تبیین معیارهای انتخاب اصلح تلاش شود تا مردم بدانند سرنوشت‌شان را خودشان تعیین می‌کنند لذا مسائل احساسی، حزبی، روزنامه‌ای و خویشاوندی را کنار بگذارند و سرنوشت خود را در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به دست افراد متخصص و متعهد بسپارند که واقعا دلسوز هستند.

وی اظهار داشت: دنیا روی مساله انتخابات در ایران چشم دارد و ممکن است با جنگ روانی و تبلیغات وارد عمل شوند که باید مردم و مسوولان دقت کنند.

وی گفت: امیدواریم در انتخابات امسال آنچه شایسته مردم و نظام است رقم بخورد و انتخابات برای مردم به یک جشن تبدیل شود، مردم با اعتماد خاطر رای خود را به صندوق بیندازند و محصول آن به نفع مردم باشد.