رئیس دیوان عالی کشور بازگشت بنگاه‌های تولیدی به چرخه تولید را از اولویت‌های قوه قضائیه اعلام کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در حاشیه جلسه پاسخگویی به مشکلات مردم و واحد‌های تولیدی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما، با اشاره به اقدامات دیوان عالی کشور در خصوص قوت گرفتن جهش تولید و قوت گرفتن اقتصاد کشور، گفت: از مطالبی که مورد بحث است کارخانه‌هایی است که در اثر مسائل اقتصادی و برخی سوء استفاده‌هایی تعطیل شده است.
وی افزود: در این خصوص قوه قضائیه تصمیم دارد اقداماتی انجام دهد که بنگاه‌های تولیدی به چرخه تولید برگردند و دادگاه‌ها را هم مکلف کرده که تا جایی که امکان دارد کارخانه‌ای بخاطر بدهی تعطیل نشود.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: در این راستا اگر سوء استفاده‌ای هم شده باشد و حکمی هم صادر شده باشد که خلاف شرع و خلاق قانون باشد، رئیس قوه قضائیه اعلام اشتباه می‌کند و دیوان عالی کشور یکی از نقش‌هایی که دارد این است که احکام اشتباه را پالایش کند و احکام صحیح را دوباره صادر کند.
وی با بیان اینکه از موفقیت‌های ما در دیوان عالی کشور وحدت رویه‌ای است که صادر می‌کنیم، افزود: رویه‌هایی را در سراسر کشور ایجاد می‌کنیم که در دادگاه‌ها براساس آن رویه‌ها اقدام کنند و هر شهرستان در هر دادگاه سلیقه‌ای خاصی در خصوص بانک‌ها و کارخانه‌ها اعمال نکند و همه براساس یک رویه در جهت جهش تولید اقدام کنند.