استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون از نظر ارزی ۳۵ برابر معادل سه هزار و ۵۲۸ درصد افزایش ترانزیت کالا از مرز ماهیرود سربیشه به افغانستان را داشته‌ایم.
?شورای اداری استان خراسان جنوبی با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.
ین جلسه که با حضور حجه‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و کلیه مدیران استان همراه بود.
?استاندار خراسان جنوبی ضمن خیرمقدم به رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه ایشان، از اشراف آیت الله رئیسی بر امورات و شرایط استان گفت و تأکید نمود: در جریان سیل استان، اولین مقام کشوری بودند که تماس گرفتند و رهنمودهایی ارائه نمودند.
معتمدیان متذکر شد: آیت الله رئیسی همواره منشأ خدمات ارزنده ای در زمینه توسعه استان بوده اند.
?استاندار در این نشست، ضمن تشریح اقدامات اساسی صورت گرفته در راستای توسعه استان خاطرنشان کرد: ابرپروژه های در دست اقدام در خراسان جنوبی، تحول عظیمی برای منطقه شرق کشور به همراه دارد.
?معتمدیان متذکر شد: تمام تلاش ما بر این است که با جدیت هر چه تمام تر روند اجرای پروژه ها را افزایش دهیم تا شاهد رفع محرومیت از این منطقه پرظرفیت باشیم.
?وی تصریح نمود: علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم ها و کمبود اعتبارات، به همت مدیران دستگاه های اجرایی اقدامات درخور توجهی در سطح استان صورت گرفته که نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته است.
?استاندار از امنیت حاکم بر استان گفت و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و همجواری با افغانستان همواره در معرض تهدید قرار داریم اما به علت اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، خوشبختانه از امن ترین استان های کشور هستیم.
?معتمدیان به نقش نیروهای نظامی، انتظامی،ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پدافند هوایی، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز در پایداری امنیت استان اشاره کرد.

?وی از حضور گسترده مردم در انتخابات گفت و اظهار داشت: با وجود مشارکت ۶۷ درصدی مردم در انتخابات سال گذشته، رتبه دوم را در سطح کشور اخذ نمودیم که این نشان از دلدادگی مردم به آرمان های انقلاب اسلامی است.
?استاندار با تأکید بر این که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، سند محرومیت زدایی خراسان جنوبی را شکل دادیم، گفت: در راستای رفع محرومیت و کمک به توسعه چهار شهرستان مرزی نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه با دستگاه های حاکمیتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تفاهم نامه هایی منعقد شده است.
?معتمدیان به بیان پیامدهای مطلوب این تفاهم نامه ها پرداخت و متذکر شد: بنا داریم به همت دستگاه های اجرایی و با حمایت دستگاه های حاکمیتی در ۱۵ شاخص توسعه که عقب افتادگی داریم به میانگین کشوری برسیم.
?وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون با توجه به اقداماتی که صورت گرفته در برخی شاخص ها به جایگاه های مطلوبی رسیده ایم.
?به گفته وی؛ آبرسانی به روستاها، راه آهن، آبخیزداری، گاز، قنوات، فضاهای آموزشی، دیجیتال و … از مواردی است که به طور جدی دنبال شده و نتایج خوبی هم به همراه داشته است.
?استاندار با بیان این که برای اجرای هر چه پروژه های عمرانی به اعتبارات استانی اکتفا نکرده ایم، گفت: علاوه بر جذب اعتبارات ملی که به طور جدی پیگیری شد، از ظرفیت ماده ۵۶ نیز برای آب و جاده های استان بهره بردیم.
?معتمدیان به توفیقات استان در زمینه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: افزایش تخت های بیمارستانی از ۸۰۰ به ۱۴۰۰ تخت و در حال احداث بودن دو واحد بیمارستانی از جمله این توفیقات می باشد.
?وی با تأکید بر این که در بحث اشتغالزایی هم سعی کردیم که سیاست های اقتصاد مقاومتی را مدنظر داشته باشیم ، اظهار داشت: پروژه هزار هکتار مجتمع گلخانه ای را در استان آغاز کرده ایم که در حال اجراست و بخشی از آن در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
?به گفته وی؛ در راستای تفاهم نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده هم طی دو سال ۵۰۰ روستای استان از آب شرب و بهداشتی برخوردار می شوند.

?استاندار از ظرفیت مرز ماهیرود هم گفت و تصریح نمود: در بحث ترانزیت کالا و صادرات از طریق مرزهای استان، رکورد شکنی کردیم و افزایش ۳۵ برابری ترانزیت از نظر ارزش و ۴۸ برابری آن از نظر وزنی و همچنین رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از توفیقات استان در این زمینه است.

معتمدیان با تأکید بر اجرای پروژه ها در راستای ظرفیت های استان از طرح هاب شتر و واردات ۲۰ هزار رأس دام از مرز افغانستان گفت و اظهار داشت: حجم پروژه های عمرانی و اقتصادی سبب شد طی سه فصل پیاپی رتبه اول کشور را در کاهش نرخ بیکاری کسب نماییم و برای اولین بار در کشور نرخ ۴ درصدی بیکاری را به ثبت رساندیم.
?وی متذکر شد: تمام توفیقات استان حاصل همدلی و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی است.