جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی به جد عقب ماندگی تاریخی که دارد در حوزه زیرساخت‌ها دچار ضعف و مشکلاتی است لذا طبیعتاً در دولت سیزدهم بیشتر توان انرژی و وقت ما صرف جبران این کمبودها در حوزه زیرساختی می‌شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه راه‌ها، جاده‌های مواصلاتی، بهداشت، راه‌آهن آب که درگیر دو دهه خشکسالی هستیم، انتقال آب دریای عمان به استان که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و در مرحله مسیرسازی هستیم از جمله این اقدامات است.
وی با بیان اینکه راه‌آهن از دغدغه‌های جدی مردم خراسان جنوبی و تنها زیرسازی آن ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: این پروژه رقم نجومی خاصی نیاز دارد که از طریق تهاتر نفتی موضوع پیگیری شد و اقدام برای ۱۳ قطعه در حال انجام است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان با اصالت و با ریشه است، یادآور شد: این استان دارای ۹ اثر ثبت جهانی در ۶ محور دارد.
وی بیان کرد: در حال حاضر نیز مسئولان پیگیر ثبت جهانی چند اثر دیگر از جمله پنبه مله خوسف هستند، لذا بین میراث فرهنگی استان‌ها نیز برای ثبت جهانی آثار رقابت وجود دارد.
قناعت عنوان کرد: در کنار تامین زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم موضوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را از پیشران‌های اقتصادی جدا نکرده‌ایم و نگاه ویژه به این حوزه داریم.
وی با بیان اینکه تخصصی کردن نمایشگاه صنایع دستی اقدامی مهم و ارزشمند است، یادآور شد: هر چه جلوتر برویم این محورها تخصصی تر و‌ فنی‌تر می‌شود و نگاه ما به فعالان صنایع دستی بهتر خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: خراسان جنوبی این افتخار را دارد که میزبان ۲۶ استان کشور در نمایشگاه صنایع دستی باشد و از این ظرفیت می‌توانیم برای پیشرفت و تعالی استان در حوزه صنایع دستی استفاده کنیم.
وی گفت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای ظهور و بروز صنعتگران شده و شاهد تعالی و پیشرفت و توسعه استان باشیم.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور