#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

آمار واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی از ۴۰۰ هزار دُز گذشت و تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری در بیمارستان‌های استان به ۱۵۸ نفر رسید که نسبت به هفته‌های اخیر کاهش چشمگیر دارد.

 در ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۵۶۳ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

تاکنون ۲۵۱ هزار و ۲۸۵ نفر در خراسان جنوبی دُز اول واکسن کرونا و ۱۵۰ هزار و ۵۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۴۰۱ هزار و ۸۷۶ دُز رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (۲۳ شهریور) براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در استان خراسان جنوبی شناسایی و ۲۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ در این استان به ۳۰ هزار و ۴۴۷ نفر رسید و تاکنون ۲۹ هزار و ۱۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سه بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به یک هزار و ۱۰۸ نفر رسید.

۲۹ نفر از بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ ویژه (ICU) بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۱ نفر از آنان بدحال هستند.

تاکنون ۸۳ هزار و ۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

در حال حاضر سه شهرستان بیرجند، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۶ شهرستان فردوس، قاینات، بشرویه، سرایان، درمیان، زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان خوسف و سربیشه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

همچنین در این اطلاعیه از افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن کرونا خواسته شده است که در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.