۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای آبرسانی به ۳۹ محله عشایری زیرکوه به عنوان یکی از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان اختصاص یافت.

فرماندار زیرکوه  بیان کرد: با اختصاص این میزان اعتبار طرح آبرسانی به محلات عشایری شهرستان تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری می شود.

محمدحسین عربشاهی گفت: یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار به شهرستان زیرکوه اختصاص معدن برای تأمین خاک رس اراضی کشاورزی بود که در این خصوص ۲ معدن برای تأمین خاک رس در اختیار کشاورزان بخش شاسکوه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در دست اجرا است اضافه کرد: تأمین آب شرب برخی روستاها یکی از مصوبات سفر استاندار به شهرستان بود که تاکنون حفر چاه برای تأمین آب روستای گزخت انجام شده و آبرسانی به روستاهای ولی آباد و اردکول به اتمام رسید و آبرسانی به روستای گمنج در حال انجام است.

فرماندار زیرکوه اظهار داشت: هم اکنون گازرسانی به ۴۲ روستای شهرستان در حال انجام است که از این تعداد عملیات گازرسانی به پنج روستا در هفته دولت انجام می‌شود و عملیات گازرسانی به بقیه روستاها تا دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: تکمیل فاز اول شرکت تعاونی قدس زیرکوه یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی بود که فاز نخست این شرکت تعاونی در هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد و پیگیر اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات متمم به این طرح هستیم.

وی افزود: برق رسانی به کویر همت آباد برای رونق گردشگری با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان نیز در حال انجام است که این طرح در یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

عربشاهی بیان کرد: مرکز بهداشتی و درمانی روستای بارنجگان نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این طرح از محل اعتبارات امسال شهرستان تأمین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: همچنین آب و فاضلاب روستایی شهرستان برای احداث آب شیرین کن در بارنجگان مکاتبه‌های مختلفی را با آستان قدس رضوی انجام داده و پیگیری‌ها در حال انجام است.

پنجمین سفر استاندار خراسان جنوبی در فروردین ماه امسال به شهرستان زیرکوه بیش از ۴۰ مصوبه داشت که تاکنون ۲ مصوبه اجرایی و ۹ مصوبه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و این مصوبات باید تا پایان سال مالی ۹۸ به اتمام برسد.

استاندار خراسان جنوبی ۱۹ دی ماه سال گذشته در نخستین سفر شهرستانی خود به نهبندان سفر کرد و تاکنون به ۱۰ شهرستان استان سفر کرده و هر سفر ۲ تا ۳ روز به طول انجامیده است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

محمد صادق معتمدیان در این سفرها با همراهی جمعی از مدیران استان ضمن دیدار با مردم و نخبگان از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مختلف شهرستان‌ها در بخش‌های مختلف بازدید کرده است.

تمامی سفرهای شهرستانی معتمدیان دارای مصوبه است که مقرر شده این مصوبات با پیگیری جدی مسئولان اجرایی شود و کمیته پیگیری مصوبات شهرستان‌ها نیز در معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تشکیل شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله