معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خیرین مدرسه‌ساز در ساخت ۱۰۰ درصد مدارس استان مشارکت دارند که این اقدام جای تقدیر دارد.

ناصر خوش‌خبر در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان جنوبی که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز نقش موثر و بی‌بدیلی در زمینه مدرسه‌سازی دارند و در این موضوع پیشگام هستند که نتیجه آن خیر و برکت در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه مدرسه‌سازی با همت خیرین از دهه ۷۰ پررنگ‌تر شده و موضوعی با اهمیت است اضافه کرد: این موضوع برای مقابله با بی‌سوادی و جهل است و معتقد هستیم که شما خیرین، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش سه رکن اصلی و تاثیرگذار برای از هم‌پاشیدن جبهه جهل و نادانی هستید.

خوش‌خبر با تاکید بر اینکه مدرسه‌سازی و کار نیک کردن موضوعی است که هیچ وقت تعطیل‌بردار نیست گفت: افرادی که در این زمینه آگاهانه برای اعتلای این سرزمین، مال خود هرچند ناچیز و به اندازه یک آجر را اهدا می‌کنند، خیر و برکت آن را در زندگی دنیوی و اخری خود می‌بینند.

وی بیان کرد: تا زمانی که کارهای جمعی همچون مدرسه‌سازی در راستای رفع دغدغه‌های کودکان و نوجوانان این سرزمین انجام می‌شود، نیاز داریم که موانع پیش‌رو را تا حد توانمان برداریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی از خیرین به عنوان پشتیبانان و صف‌شکنان اصلی جبهه جهل و نادانی یاد کرد و افزود: سرزمینی که در آن آگاهی، دانایی و ارزش‌های والای اسلامی باشد، منفذهای سلطه‌پذیری آن مسدود خواهد شد و به میزانی که نوباوگان و جوانان به علم و اصول اسلامی و انقلابی مجهز شوند، از گمراهی نجات می‌یابند.

وی با بیان اینکه علم فرزندان‌ ما باید همراه با تعلیم و تربیت اسلامی باشد گفت: تربیت اسلامی علم را جهت‌دار می‌کند و علمی که بدون تعلیم و تربیت اسلامی باشد، شاید به بیراهه کشیده شود.

وی بیان کرد: فرزندان این سرزمین نیازمند فضای آموزشی خوب هستند تا با آرامش خاطر به‌دنبال علم‌آموزی بروند.

خوش‌خبر با اشاره به مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در زمینه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه در دوران کرونا و کمک مومنانه افزود: مردم خراسان جنوبی در دوران کرونا ۲۵۶ میلیارد تومان کمک مومنانه اهدا کردند و نقل قول آن برای مسوولان کشوری با توجه به پهناور بودن و کمتر توسعه بودن استان جای تعجب دارد که این موضوع نشان از اعتقاد و باور غنی و ارزشمند مردمان این خطه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه خیرین امنیت‌ساز هم در خراسان جنوبی کمک‌های بسیار خوبی را داشته‌ایم اظهار داشت: خیلی از خیرین در زمینه مدرسه‌سازی، سلامت و بهداشت و در زمینه امنیت توامان فعالیت دارند که اقدامات آنان جای تقدیر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات و امکانات دولتی با توجه به دامنه و گستره مسائل و مشکلات محدود است و شاخصه عدالت اجتماعی و افزایش امکانات و زیرساخت‌ها در مناطق کمتر برخوردار در دستور کار استاندار و مسوولان استانی است.

وی افزود: نهادهای جمهوری اسلامی نقش خوبی در توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های مرزی ما انجام دادند که اعتماد، امید، نشاط و اعتماد به نظام اسلامی را دوچندان کردند.

خوش‌خبر گفت: اقدامات خیرین در مناطق محروم وجود دارد اما در مرکز استان هم نیازمندی‌های زیادی در زمینه بازسازی و احداث مدارس جدید به‌خصوص در مسکن مهر داریم و از طرفی همه ما موظف هستیم که بسترسازی کنیم تا خیرین با خیال راحت نقش خودشان را ایفا کنند.

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها امروز (دوشنبه) با تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در ارتباط زنده تصویری با معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.