امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: دشمنان اسلام خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها را بهانه‌ای برای تبلیغ علیه اسلام، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی قرار دادند.

مولوی “غلام حیدر فاروقی”  در دیدار جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که در آستانه هفته وحدت انجام شد، افزود: این در حالی است اسلام به ذات خود عیبی ندارد و هر عیبی هست از مسلمانی ماست.

وی گفت: همه ما شاهد هستیم که امروز امت اسلامی بدترین دوران حیات خود را سپری می‌کند و خشونت‌ها، افراطی‌گری‌های دینی، کشتار بی‌رحمانه انسان‌های بی‌گناه و همه این جنایت‌ها توسط انسان‌های جاهل و نادانی انجام می‌شود که منتسب به اسلام هستند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: این جنایت‌ها سبب شده که بهانه‌ای برای جلوگیری از گسترش اسلام در غرب قرار دهند و اگر این مسائل نبود همانطور که آمارها در گذشته نشان می‌داد روزانه ۲۰ هزار نفر فقط در آمریکا به اسلام می‌پیوستند.

وی افزود: اسلام تنها دینی است که به مدارا و رعایت حقوق بشر توصیه کرده و رعایت حقوق بشری که در آن تجاوز به حقوق دیگران، ظلم و تبعیض قطعا حرام است.

مولوی فاروقی گفت: ما خیلی از این قوانین حقوق بشری را در اسلام داریم که متاسفانه دشمنان ما به حقوق بشر اسلامی توجهی ندارند.

وی بیان کرد: ریختن خون مسلمان، تجاوز به آبرو و حیثیت مسلمان، تجاوز به مال و ثروت مسلمان حرام است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه مسلمان برادر مسلمان است افزود: وقتی مسلمان برادر مسلمان است نباید به او ظلم کند، در جایی که نیاز دارد او را تنها رها کند و نباید با نظر تحقیر و حقارت به برادر مسلمان خود نگاه کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) که “اذیت مسلمان را خداوند دوست ندارد و حرام کرده است گفت: پیامبر در روایتی فرمودند حتی کسی که غیرمسلمانی را اذیت کند من پیامبر خدا را اذیت کرده و کسی که پیامبر را اذیت کند، خدا را اذیت کرده و اینها قوانین حقوق بشری اسلام است.

مولوی فاروقی اظهار داشت: تعجب می‌کنم کسانی که دم از اسلام می‌زنند اما انسان‌های بی‌گناه را در خانه خدا به شهادت می‌رسانند و این جای بسیار تاسف است.

وی افزود: باید مسلمانان بیدار باشند و یکی از علت‌هایی که امروز این ناآرامی‌ها و کشتارهای بی‌رحمانه در جهان ادامه دارد، همان تفرقه و اختلاف است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: امروز اگر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان با هم متحد و منسجم بودند آیا جرثومه فساد یعنی اسراییل می‌توانست در برابر مسلمانان مقاومت کند؟

وی بیان کرد: متاسفانه همان سیاست “تفرقه بینداز و حکومت کن” که نه تنها سیاست انگلیس که سیاست فرعون است را دشمنان اسلام با تمام نیرو و هزینه‌های هنگفت پیاده می‌کنند و در کشورهای اسلامی عواملی دارند به هر نامی که باشد تا اینکه بتوانند بر آتش تفرقه دامن بزنند.

مولوی فاروقی با تاکید بر اینکه ما مسلمانان باید بیدار باشیم افزود: اگر امروز سران کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر بودند و از آرمان‌های فلسطین و مظلومان جهان حمایت می‌کردند همانطور که جمهوری اسلامی حمایت می‌کند آمریکا و کشورهای غربی با همه سلاح‌های پیشرفته خود جرات نگاه کردن به مسلمانان را هم نداشتند همانطور که روزی مسلمانان در جهان حرف اول را می‌زدند و کسی جرات تعرض به آنان را نداشت.

وی گفت: اولین کاری که برای تسلط بر کشورهای اسلامی و منابع سرشار آنها انجام دادند این بود که کشور عظیم اسلامی را به ۴۶ کشور تقسیم و تجزیه کردند و امروز این وضع را به وجود آوردند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: به همین هم اکتفا نکردند و امروز در داخل کشورهای اسلامی عواملی را برای ایجاد تفرقه و اختلاف و کشتن برادران مسملان دارند تا اینکه بتوانند علیه اسلام و مسلمانان و بدنام کردن اسلام بهانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: یکی از علت‌ها این است که از قرآن و سیره پیامبر اسلام (ص) دور شدیم و اگر به قرآن و سیره پیامبر برگردیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم اختلافی باقی نمی‌ماند، دشمنان هم جرات نمی‌کنند به هر کشوری که بخواهند حمله کنند و ثروت آنها را به یغما ببرند، هر کشوری را پایگاه نظامی قرار دهند یا متاسفانه کشورهایی را وادار کنند با رژیم غاصب و جنایتکار اسراییل ارتباط برقرار کنند.

وحدت مسلمانان از مهمترین واجبات است

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه هم در این نشست گفت: وحدت مسلمانان از مهمترین واجبات است زیرا دشمنان اسلام حربه تفرقه و اختلاف را به عنوان گزینه برتر انتخاب کرده‌اند.

مولوی سید احمد عبداللهی افزود: صفات رئوف و رحیم از مهمترین صفات خداوند است که به پیامبر اسلام (ص) نسبت داده شده و حرمت مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است لذا زمانی که مومنین اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند اعتصام به حبل الله می‌کنند و کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند از حبل الله دور می‌شوند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل هفته وحدت را معین کردند تا زمینه‌ای برای اتحاد مسلمین باشد که از شاهکارهای امام بود و اثرات آن را امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه تصریح کرد: در خراسان جنوبی علما سعی بر این دارند که اتحاد شیعه و سنی حفظ شود و مهمترین هنر علما این است که وحدت را در جامعه نهادینه کنند و اختلافی که باعث ضعف می‌شود را از جامعه بردارند.

وی افزود: مسوولان نیز با عملکردشان می‌توانند وحدت را عملا در جامعه ایجاد کنند و در شهرستان مرزی درمیان آبرسانی و گازرسانی به روستاهای دورافتاده عملکرد خوبی است که تاثیر مهمی در وحدت دارد.

مولوی عبداللهی اظهار داشت: امروز متاسفیم که دشمنان اسلام افرادی را تربیت کنند که در عبادتگاه مسلمین و روز جمعه به نام اسلام، مسلمانان را به شهادت برسانند.

وی گفت: با اتفاقات ناگوار ۲ هفته گذشته در افغانستان می‌طلبد جوامع دینی و حوزه‌های علمیه وارد میدان شوند و این آفت را از چهره پاک اسلام بزدایند، این مصیبتی برای اسلام است و امت پیامبر نباید هنگام نماز قطعه قطعه می‌شدند.

وحدت مسلمانان فتنه دشمنان را ناکام می‌کند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم گفت: وحدت مسلمانان، فتنه دشمنان اسلام را ناکام می‌کند و دشمنی که انتظار داشت آتش فتنه را ببیند با تدبیر پیامبر گونه امام راحل نظر شومشان ناکام ماند.

حجت الاسلام محسن مشرفی افزود: در این سال‌ها به خوبی آسیب تفرقه و اختلاف را درک و راهکار آن را تجربه کرده‌ایم همچنین به سایر کشورهای جهان اسلام صادر کردیم که چهار دهه گذشته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر آن گواهی می‌‎دهد.

وی گفت: این زیبایی و همدلی در کشور نمود یافته و مفتخریم که ۵۰ شهید اهل سنت را استان خراسان جنوبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اهدا کرده و اهل سنت مشارکت معناداری در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در گام دوم انقلاب داشته‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: امروز استمرار صدور راهبردهای وحدت به امت مسلمان ضرورت دارد و همه موظفیم در این عرصه تلاش کنیم که امیدواریم تحقق وعده الهی هرچه زودتر صورت گیرد و ما هم در تحقق آن سهیم باشیم.