#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?شناسایی ۱۵۸ بیمارجدید کرونا و فوت ۱۵ نفر دیگر در استان

?دکتر مهدی زاده افزود: از ۱۵۸ بیمار جدید شناسایی شده، ۳۳ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۵ نفر فردوس، ۳۴ نفر قاین، ۱۹ نفر طبس، ۸ نفر نهبندان، ۵ نفر درمیان، ۶ نفر سربیشه، ۵ نفر سرایان، ۲۸ نفر زیرکوه و ۵ نفر نیز مربوط به شهرستان خوسف است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۸ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که جواب ۱۵۸ آزمایش شامل ۳۳ بیمار بستری و ۱۲۵ بیمار سرپایی، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر مهدی زاده افزود: از ۱۵۸ بیمار جدید شناسایی شده، ۳۳ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۵ نفر فردوس، ۳۴ نفر قاین، ۱۹ نفر طبس، ۸ نفر نهبندان، ۵ نفر درمیان، ۶ نفر سربیشه، ۵ نفر سرایان، ۲۸ نفر زیرکوه و ۵ نفر نیز مربوط به شهرستان خوسف است.
وی گفت: هم اکنون ۳۵۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۲۳۶ نفر آن‌ها مبتلا به کرونایند و از این تعداد ۴۷ نفر در بخش‌های آی سی یو بستری اند و متأسفانه، حال ۲۲ نفر آنان وخیم است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۱۵ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که بیشترین آن با ۴ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بود و با این تعداد، آمار کل فوتی‌های استان به ۵۳۶ نفر رسید.
در خراسان جنوبی تا کنون ۲۷ هزار و ۶۸۲ تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۳۴ نفر مبتلا به کرونا هستند.