معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هیات‌های مذهبی بهترین کانون جهاد تبیین است که باید آن را در فضای مجازی و میدان عمل به‌طور مستمر دنبال کنند.

سید محمدرضا طالبی ر در همایش بزرگ فاطمیون در بیرجند گفت: جهاد تبیین این نیست که فقط تاریخ اسلام را بازگو کنیم بلکه در داخل کشور اتفاقات خوبی رقم خورده و باید آنها را برای مردم به‌طور مرتب و مستمر بازگو و یادآوری کنیم.

وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی به سمت حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای خود حرکت کنند و به موضوع حفظ حجاب اسلامی و جمعیت بپردازند، به دنیا مخابره کنید که نظام جمهوری اسلامی در زمینه حفظ نظام کوتاه نخواهد آمد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: به دنبال دروغ گفتن نیستیم و باید آنچه انجام می‌شود و مستند است را برای مردم بازگو کنیم.

وی افزود: گسترش چتر بیمه سلامت و پرداخت هزینه‌های درمان بیماران، اعطای تسهیلات کسب و کار و اشتغالزایی به‌ویژه در روستاها، اجرای طرح توزیع عادلانه رایانه‌ها، ارتقای درآمد کارگران با افزایش ۵۷ درصدی حقوق آنها و احیای بنگاه‌های اقتصادی از جمله اقدامات در دولت سیزدهم است.

طالبی گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و نظام حقوقی پرستاران، اولویت دادن به موضوع تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که برخی از آنها به دولت نهم بر می‌گردد، حل مشکلات ناشی از کرونا و ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص از جمله اقدامات بسیار ارزنده دولت در ماه‌های گذشته است.

وی اظهار داشت: دشمن و فریب خوردگان بدانند که نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به این جایگاه رسیده است و هیچ چیز نمی‌تواند آن را از میان بردارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به هدف نهایی نیاز است که ناخالصی‌ها از کشور زدوده شود و جهاد تبیین را با عمل، سخنرانی و فعالیت در فضای مجازی در دستور کار قرار دهید و بدانید اهل بیت (ع) از این موضوع خشنود خواهند شد.

وی افزود: در این برهه زمانی از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز شود و تقویت وحدت سرلوحه امور باشد.

طالبی با اشاره به حضور چند شهید گمنام تازه تفحص شده در استان گفت: انتظار است در تشییع شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) مانند استقبال از رئیس جمهور حماسه‌ای دیگر را رقم بزنیم چرا که انجام این کار در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن بسیار موثر است.

وی افزود: در استقبال مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور این پیام به دنیا مخابره شد که با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، ملت ایران همواره پشتیبان نظام و حامی دولت در رفع مشکلات هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی استان در دی ماه گفت: برنامه‌های فرهنگی که در مرکز و شهرستان‌های استان در این هفته اجرا می‌شوند، مانند آبی بر آتش فتنه‌های دشمن است.

وی ادامه داد: هیات‌های مذهبی می‌توانند در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن نقش مهمی ایفا کنند و در این خصوص رسالت سنگینی برعهده دارند.

طالبی گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و سازماندهی گروهک‌های تروریستی بوده است.

وی افزود: در ادامه کودتاهای بسیاری را دشمن راه‌اندازی کرد و بعد از جنگ تحمیلی جبهه و تاکتیک و روش خود را عوض کرد و به جنگ فرهنگی پرداخت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر شبیخون فرهنگی تاکید داشتند گفت: دشمن در جنگ فرهنگی همواره به دنبال از بین بردن دین، حجاب و فرهنگ ما بوده و جنگ‌های نقطه‌ای و هوشمند یکی از دیگر روش‌های دشمن برای شکست قدرت نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: در دهه ۹۰ دشمن جنگ ترکیبی تمام عیار را با حدود ۱۶ مؤلفه اجرا کرد و با حملات سایبری، اقدامات فرهنگی، ایجاد اختلاف‌های مذهبی و تجهیز گروهک‌ها تلاش کرد و در حوادث اخیر هم در تلاش بود که با کشته‌سازی آن را به نام نظام تمام کند.

طالبی گفت: دشمن غافل از این است که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در احیای مذهب شیعه و تفکرات آن است، آنها در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه و شهادت علت اصلی شکست‌شان در سال‌های گذشته بوده‌ است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن از حدود ۱۹ هزار رسانه در فضای مجازی علیه ایران استفاده می‌کند ادامه داد: تحریم و موضوعات ضدفرهنگی و حملات سایبری به سامانه‌ها و اختلافات مذهبی و ساماندهی گروهک‌ها و جنگ الکترونیکی از دیگر برنامه‌های جنگ ترکیبی دشمن است که با آن درگیر هستیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور