#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

✅«دکتر جواد قناعت» در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و‌ با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک روز عید قربان وآغاز دهه امامت و ولایت، گفت: نمایشگاه توانمندی های حوزه بانوان استان تجلی بخشی از ظرفیت های حوزه بانوان استان است که امروز با حضور معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری افتتاح شد.

?وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مردمی بسیار متدین، انقلابی، ولایت مدار و همراه و همسوی با نظام دارد، گفت: همسویی و همراهی مردم این استان به ویژه بانوان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاص و ویژه است به طوری که مردم استان سربزنگاه‌ها حضور پرشور و انقلابی در دفاع از نظام دارند و در این بین نقش و حضور بانوان در آن بسیار پر رنگ است.

?مقام عالی دولت در استان با اشاره به عقب ماندگی تاریخی استان از نظر توسعه و زیرساخت ها، این موضوع را ناشی از کم توجهی در گذشته عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی به این دلیل که در گذشته بخشی از خراسان بزرگ بوده و وسعت زیادی داشته است، متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته و لذا دچار عقب ماندگی تاریخی است که باید جبران شود.

?دکتر قناعت ظرفیت های استان در حوزه نیروی انسانی، معادن، بانوان فرهیخته و مستعد و نخبه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه نیروی انسانی افراد نخبه و با استعدادی داریم، بانوان فرهیخته و متدینی داریم که در حوزه های مختلف خوب می‌درخشند و حرف برای گفتن دارند.

?استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تامین اعتبار برای احداث پارک ویژه بانوان در شهرهای استان، این موضوع را از خواسته های مردم در سفرهای شهرستانی عنوان کرد و گفت: در خصوص احداث پارک های ویژه بانوان در شهرستان ها برنامه ریزی هایی صورت گرفته است اما تحقق آنها نیازمند تامین اعتبار است که در این زمینه نیز خراسان جنوبی باید خاص دیده شود.

?دکتر قناعت همچنین با اشاره به قانون حمایت از جوانی جمعیت در کشور و استفاده از تسهیلات این قانون، به موضوع دوگانگی در اعلام نرخ باروری در استان توسط مرکز آمار ایران و اداره ثبت احوال اشاره کرد و گفت: برای استفاده از این تسهیلات، قانون جوانی جمعیت شرط نرخ باروری را گذاشته است که مرکز آمار ایران درصد نرخ باروری را برای خراسان جنوبی۲.۳۳ درصد اعلام کرده که اگر ملاک عمل قرار گیرد کل استان می‌تواند از مزایای آن استفاده کند.

?وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد بودیم که در موضوع آزمون استخدامی آموزش و پرورش نرخ باروری را سازمان ثبت اعلام کرد و طبق آن برای خراسان جنوبی ۲.۷ اعلام شد، درحالی که مبنا و مرجع اصلی ارائه آمار، باید مرکز آمار ایران باشد، گفت: این دوگانگی باعث شد تا همه جوانان مستعد استان از مزایای قانون جوانی جمعیت بهره مند نشوند و این مغایرت ها باعث نارضایتی مردم شده است.

?دکتر قناعت با اشاره به حمایت های استان از حوزه بانوان و خانواده در دولت سیزدهم، گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته تعداد ۵۶۰‪ طرح با ۴۴ میلیارد تومان اعتبار از محل مشاغل خانگی پرداخت شد که ۸۰ درصد آن مربوط به حوزه بانوان است، گفت: نگاه مجموعه استانداری خراسان جنوبی به حوزه بانوان خاص است.

?وی با اشاره به اینکه همچنین سال گذشته از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال ۹۰درصد تسهیلات را به طرح های حوزه گردشگری بانوان اختصاص داده شد، افزود: در تبصره ۱۶خراسان جنوبی آمادگی دارد که از محل اعتبارات کل استان درصدی را برای اشتغال و طرح های بانوان اختصاص دهد.