رییس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: حدود چهار هزار ناظر شورای نگهبان برای صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات مسئولیت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان را برعهده دارند.

حجت‌ الاسلام علی محمدی  افزود: ناظران طی سال طبق مقررات برای انجام وظایف، تمامی دوره‌های آموزشی مورد نیاز را به صورت حضوری و مجازی طی کرده‌اند.

وی گفت: بر حسب ضرورت در هر شعبه اخذ رای در حوزه شهری و نیز مناطق روستایی استان، ناظران با دقت ماموریت خود را در حراست از آرای مردم و برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم انجام می‌دهند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: به منظور برگزاری سالم روند انتخابات، ناظران شورای نگهبان هرگونه تخلفات را ثبت کرده و به مسئولان مربوطه انعکاس می‌دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغ در محل شعبه‌های رای و جانبداری به نفع نامزدهای انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود افزود: تخلفات در محل شعبه اخذ رای از طریق ناظران به نماینده فرماندار گزارش و تذکر داده می‌شود و در صورت ادامه، ناظر تخلفات را به هیات نظارت گزارش و این هیات به ستاد انتخابات اعلام می‌کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، امروز (جمعه) ۲۸ خرداد در حال برگزاری است.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور امروز در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت هفت صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

از مجموع هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده در استان ۴۷۷ شعبه سیار و ۵۴۷ شعبه ثابت است به این ترتیب ۵۳ درصد شعب، ثابت است و بقیه به شکل سیار فعال هستند.

بیش از ۲۴ هزار نفر در این استان به عنوان عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را برعهده دارند.