?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معاندین و دشمنان از اول کار دولت بدنبال این بودند که پیام های ناامید کننده نسبت به نظام و مسئولان را بین مردم القاء کنند، گفت: این تجمع مردمی نشان داد که این ذهنیت دشمنان و معاندین داخلی و خارجی نظام یک توهم بیش نبوده و از طرفی موجب دلگرمی نیروهای مردمی و انقلابی در سراسر کشور شد.
؛ سید محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، به سخن مقام معظم رهبری در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، مبنی بر ضرورت احیای اعتماد و امید در مردم، خاطرنشان کرد: اصل صحبت مقام معظم رهبری بر امید افرینی و اعتماد و صادق الوعد بودن مسئولان است.
?وی با اشاره به این که بخش عمده ای از حضور مردم در این ک اجتماع بزرگ به شخص آیت الله رئیسی بر می گردد که در بین مردم شخصیت محبوب و صادقی دارند، تصریح کرد : این رویکرد مردم نشان می دهد که با مردم باید صادقانه صحبت کنیم و وعده ای که می دهیم را عملی کنیم و اگر جایی هم نمی توانیم به وعده داده شده عمل کنیم برای مردم توضیح بدهیم.
?به گفته وی؛ اطلاع رسانی خوبی در این سفر شکل گرفت و رسانه ها و صدا و سیما به خوبی پای کار بودند و تصاویر امید بخشی از استان به کشور مخابره شد.
?معاون استاندار با ذکر این نکته که با وجود زحمات رسانه ها اما تصویری که در بخش های خبری ملی پخش شد، خیلی گویای حجم از جمعیت نبود، متذکر شد: انتظار می رفت رسانه ملی در این خصوص پوشش بهتری داشته باشد.
?طالبی با اشاره به اینکه دشمن دیگر نمی تواند تبلیغات سوء علیه نظام داشته باشد و در رسانه های خود القا کند که مردم همراه نظام نیستند، گفت: مردم خراسان جنوبی با حمایت و استقبال باشکوه خود از رئیس جمهور و هیئت دولت تودهنی محکمی به معاندین و دشمنان وارد کردند.
?وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی الگویی برای استان های دیگر شد، گفت: مردم ایران مردمی هستند که در بزنگاه‌ها همراه نظام هستند، با وجود اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند اما در جایی که ببینند دشمن می خواهد به اصل نظام ضربه وارد کند و یا ولی فقیه را هدف قرار داده منسجم پای کار دفاع از نظام و انقلاب و رهبری هستند.
?معاون استاندار با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به منطقه محروم لانوی سربیشه، گفت: مردم آن مناطق وقتی رئیس جمهور را دیدند، می گفتند تنها خواسته ما دیدار از نزدیک با رئیس جمهور است و بسیار از این دیدار چهره به چهره خوشحال شده بودند.
?وی با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در لانو صحنه های منحصر به فردی داشت، گفت: این حضور پیام های مهمی برای خیلی از معاندینی داشت که بدنبال رواج ناامیدی بین مردم بودند لذا باید قدردان مردم استان باشیم.
?معاون استاندار با تشکر از صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی استان بابت پوشش خوب خبرهای سفر رئیس جمهور به استان، گفت: اجتماعی سازی گفتمان های انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام و دولت از درخواست های شورای اطلاع رسانی استان از رسانه ها است.
?طالبی با بیان اینکه اتفاقات بسیار بزرگی با وجود بدهی کلان دولت قبل و خالی بودن خزانه هنگام تحویل دولت، طی یکسال و نیم فعالیت دولت سیزدهم در کشور رقم خورده، گفت: چتر حمایتی بیمه ها، اعطای تسهیلات اشتغال و کسب و کار، مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها،ارائه سود سهام عدالت، افزایش رفاه و معیشت کارگران و بازنشستگان، شناسایی و حمایت از حیات اقتصادی بنگاه‌های مشکل دار که یکی پس از دیگری در حال برگشت به چرخه تولید هستند، اتمام پروژه های نیمه تمام، مهار موفق کرونا با وجود جولان آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی، تولید واکسن در کشور، تأمین هزینه های توانبخشی افراد دارای معلولیت، راه اندازی صندوق بیمه بیماران خاص و ناباروری ها، فراگیر شدن بیمه های درمانی، نظام طبقه بندی حقوق پرستاران و معلمان که سال‌های سال همه فقط شعار آن را داده بودند اما این دولت انجام داد، تأمین زنجیره غذایی، اقدامات محرومیت زدایی و فعالیت های دیپلماسی بین المللی که اکنون در حال انجام است، تنها بخش کوچکی از فعالیت های انجام شده توسط دولت سیزدهم در کمتر از یکسال است.
?وی با بیان اینکه افزایش امید و اعتماد در بین مردم از وظایف رسانه های انقلابی است، گفت: علاوه بر این انتظار داریم که مدیران گزارش اقدامات انجام شده را به مردم و رسانه ها اطلاع رسانی کنند.
?معاون استاندار تبیین صحیح و دقیق اقدامات امیدآفرین را از دیگر انتظارات از رسانه ها عنوان کرد و گفت: در مورد همین برنامه حضور هیئت دولت در استان، وضعیت ها گفته شده اما هنوز تحلیل های این وقایع صورت نگرفته است.
?طالبی با بیان اینکه باید راقبت شود سخنان و مطالب اعتماد سوز و مغایر با جذب حداکثری گفته نشود، افزود: نباید در بین مردم اقدامات و یا حرف هایی زده شود که مخل انسجام باشد و این امیدی که در بین مردم شکل گرفته را به ناامیدی سوق دهد.
?وی با اشاره به مناسبت های دی ماه، گفت: سالروز شهادت سردار دل‌ها ، هفته بصیرت، وفات حضرت ام البنین، هفته فرهنگی خراسان جنوبی و همچنین هفته گرامیداشت مقام زن از مناسبت های دی ماه است که باید خوب به آن پرداخته شود.
?معاون استاندار با بیان اینکه انتظار می رود در این مناسبت ها رسانه ها طوری برنامه های ویژه دی ماه را پوشش دهند که خط تخریبی دشمن به چشم نیاید، تأکید کرد : مجموعه های فرهنگی استان سخصیت های بزرگی از جمله آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و ناصرابوشریف را برای مناسبت های دی ماه دعوت کردند که باید به نحو احسن پوشش داده شود.
?طالبی با اشاره به برنامه تدفین شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی به جای برپا کردن برنامه های محفلی کوچک و بخشی در این روز، یک برنامه منسجم و پر محتوا با حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام در استان برنامه ریزی کنند که مجدد در سطح کشور و حوزه بین الملل دیده شود.
?وی متذکر شد : حضور حداکثری مردم در صحنه های دفاع از نظام و انقلاب مانند مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا خنثی کننده نقشه های شوم دشمنان است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور