امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمنان در اغتشاشات اخیر تضعیف توان اجتماعی نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند اما با شکست مواجه شدند.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های‌ نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: در این جریانات دشمن از سال ۹۶ به بهانه‌های مختلف توان اجتماعی نظام را هدف گرفته است و سال ۸۸ فتنه آنان از دروغ بزرگ تقلب در انتخابات شروع شد و امسال هم با تهمت زدن به مجموعه انتظامی ادامه یافت.

وی اظهار داشت: دشمن که می‌بیند بستری در مجموعه قوای مقننه، مجریه و قضائیه با تبعیت از ولایت فراهم شده و قرار است الگویی از خدمت ارائه شود، تلاش می‌کند جلوی این حرکت را بگیرد.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امروز می بینیم نوع اغتشاشات متفاوت است؛ یک روز بحث حقوق زن، روز دیگر حقوق معلمان و کارگران را مطرح می‌کنند اما اساس حرکت، هدف قرار دادن فرهنگ اصیل اسلام و ارزش‌های دینی و فرهنگی است.

وی گفت: یکی از مسائلی که در این جریانات مورد توجه دشمن است اینکه نسل جدید با نسل قدیم چقدر پیوند دارند و آیا می‌توانند وارث نسل اول انقلاب باشند اما رهبر معظم انقلاب بیان کردند باید ببینیم جوانان ما در اعتکاف، اربعین و محرم و صفر چقدر حضور دارند.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: به طور قطع نسل جدید بهتر از نسل‌های قدیم با توجه به معرفت و شناختی که دارند راه انقلاب و اسلام را ادامه می‌دهند.

وی افزود: نسل جدید در جریانات اخیر با جدا کردن صف خود از اغتشاشگران که هنوز تلاش دارند به حرکت خود ادامه دهند، همه چیز را اثبات کردند و قطعا دشمن در تضعیف توان اجتماعی نظام شکست می‌خورد و عزت امت اسلامی را در ایران و جهان شاهد خواهیم بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مسائل منطقه و جهان گفت: این روزها می‌بینیم زمینه ارتباط هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی با عربستان از گذشته برجسته‌تر است.

وی افزود: عربستان برای اینکه بتواند از لحاظ ظاهری جایگاه خود را در جهان اسلام حفظ کند، سعی داشت این رابطه را پنهان کند اما این روزها آشکارا اجازه حرکت هوایی را به رژیم صهویستی می‌دهد.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: جای تاسف است که کشورهایی مانند بحرین و امارات به عنوان نوکر زمینه حضور رژیم صهیونیستی را در منطقه فراهم می‌کنند و اساس کار آنها جاسوسی و سلطه اطلاعاتی است زیرا آنچه در آینده می‌تواند قدرت ایجاد کند، توان اطلاعاتی است.

وی اظهار داشت: حضور صهیونیست‌ها در منطقه برای این است که به زعم خود یک حلقه محاصره برای ایران ایجاد کنند و این حرکت برای کشورهایی که نام اسلامی را بر خود نهادند، مایه ننگ است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: شکست صهیونیسم از جبهه مقاومت در جهان و منطقه و آنچه پیش‌بینی مقام عظمای ولایت از نابودی رژیم صهیونیستی است باید درسی برای کشورهای اسلامی باشد که بیش از این نوکری صهیونیست‌ها را نکنند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی قوی است و به طور قطع با آگاهی و بصیرت مردم شاهد شکست صهیونیست‌ها در منطقه و جهان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از سخنانش ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت و با اشاره به سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی گفت: مسیحیان نزدیکترین گروه به مؤمنان هستند لذا تبریک می‌گوییم و حضرت مسیح از یاران امام عصر (عج) است و برای یاری امام زمان خواهد آمد.

وی پنجم دی سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی را یادآور شد و افزود: دشمنان در زمینه نفوذ به بدنه نظام نتوانستند به اهداف خود برسند لذا جنگ را تحمیل کردند و بعد از فرمان امام خمینی (ره) در سال ۶۳ مبنی بر حفاظت از ناوگان هوایی کشور دیگر ربایش هواپیما نداشتیم.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به پنجم دی سالروز زلزله بم که در تقویم رسمی کشور روز “ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” نام دارد گفت: در حادثه زلزله بم که سالروز آن نزدیک است هزاران نفر کشته شدند و مصیبت بزرگی بود اما همت مردم در کمک به زلزله‌زدگان و حضور افرادی مانند سردار سلیمانی و سردار کاظمی بی‌نظیر بود که در تاریخ انقلاب یک معجزه به حساب می‌آید.

وی با گرامیداشت هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: دشمن همواره از جهل مردم سوءاستفاده می‌کند، قبل انقلاب ۴۲ درصد اما امروز ۹۸ درصد مردم کشور باسواد هستند که از افتخارات انقلاب و نظام اسلامی است.